"nybörjar" frågor

Tusse
31 juli 2005 · 66 Inlägg

okej har lite frågor som jag hoppas någon KUNNIG person kan svara på

först och främst: Vad gör man vid Deckning av motorblock?

Fråga två: Vad gör man när man Blueprintar ett motorblock?

nygren_iv paparazzi
1 augusti 2005 · 349 Inlägg

<Blueprintar låter som att göra en ritning

Kontakta mig om ni vill få bilen fotad i Karlstad med omnejd.
------------ www.ENfoto.nu -------------
www.karlstadracing.nu - för bilfolk i Karlstad med omnejd.
micko
1 augusti 2005 · 2 Inlägg

River ner hela skiten i molekyler helt enkelt smile

Tusse
1 augusti 2005 · 66 Inlägg

micko skrev:
River ner hela skiten i molekyler helt enkelt smile

okej vilket av do mvar det?

Blyfoten
1 augusti 2005 · 81 Inlägg

Blueprint är en originalritning. När du blueprintar så lägger du alla mått så nära rekommenderade toleranser som möjligt. Lagerspel, borrning osv. På så sätt får du en otrimmad motor som går så bra som det går att få den att gå. Typ lämpligt i VOC o dyl där trimmning inte är tillåten utan allt ska hålla mått enl original spec.

OPEL - Ett sätt att ha det bra!
Sharky
1 augusti 2005 · 10 287 Inlägg

"Deckning" , dvs att fräsa av överdelen på blocket (av en eller annan anledning, skevt, ytskador etc)

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Tusse
1 augusti 2005 · 66 Inlägg

Sharky skrev:
"Deckning" , dvs att fräsa av överdelen på blocket (av en eller annan anledning, skevt, ytskador etc)

/Göran

som att plana alltså I see...

Elmersson
2 februari 2009 · 194 Inlägg

Blyfoten skrev:
Blueprint är en originalritning. När du blueprintar så lägger du alla mått så nära rekommenderade toleranser som möjligt. Lagerspel, borrning osv. På så sätt får du en otrimmad motor som går så bra som det går att få den att gå. Typ lämpligt i VOC o dyl där trimmning inte är tillåten utan allt ska hålla mått enl original spec.

säg att toleransen får vara mellan 0,1-0,2 ska man läggasig mitt emelan där då, dvs 0,15?

Mvh

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)
master_-
2 februari 2009 · 730 Inlägg

Elmersson skrev:

Blyfoten skrev:
Blueprint är en originalritning. När du blueprintar så lägger du alla mått så nära rekommenderade toleranser som möjligt. Lagerspel, borrning osv. På så sätt får du en otrimmad motor som går så bra som det går att få den att gå. Typ lämpligt i VOC o dyl där trimmning inte är tillåten utan allt ska hålla mått enl original spec.

säg att toleransen får vara mellan 0,1-0,2 ska man läggasig mitt emelan där då, dvs 0,15?

Mvh

Japp är alltid bäst att ligga imitten av en tolerans

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang