Volvo 940 turbo -91

Ediii
5 februari 2009 · 25 Inlägg

hejsan!

Jag har en volvo 940 som krånglar lite... jag har fått sätta dit en strömbrytarknapp som är kopplad
till startmotorn för att få igång bilen.. ibland startar den på nyckeln och ibland inte..

vissa gånger jag vrider på nyckeln och håller kvar den i startläget så startar den.. man kan säga att det är en liten försening..

så nu har ja denna tillfälliga knapp om bilen inte startar..

någon som kan veta vad det är?

har hört av folk att det kan vara larmet som hoppar i startspärren.. kan det vara något annat?
någon som vet hur man kopplar bort larmet?

tacksam för svar!

Ediii
5 februari 2009 · 25 Inlägg

Ingen som vet?

epapower
5 februari 2009 · 593 Inlägg

har hänt på en del att tändlåset lägger av ibland.. men ja, koppla ur larmets startspärr beror ju på va du har för larm osv.. men kontrollera i handboken där säkringarna är om ngn skrivt dit under vilken säkringsplats de satt larmet. Om inte, ta bort askkoppen o kolla på baksidan av den om de står ngn notering om viken säkring som är till larmet.. det är steg 1 ..

Andreas 940 -utan 940
5 februari 2009 · 1 728 Inlägg

Startmotorn går alltså bara ibland när du vrider på nyckeln men alltid när du använder knappen? Det kan var kontakterna i tändningslåset som är dåliga, de går att byta ut separat.

Ediii
5 februari 2009 · 25 Inlägg

okej okej.. ska jag dra ut säkringen då eller?

men om jag gör det så kommer ju inte bilen starta alls el?

Ediii
5 februari 2009 · 25 Inlägg

aa precis som du säger..

jaa okej det ska jag pröva.. är det den där stora klumpen med en massa kablar i som ja skall byta då eller?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang