Volvo 744 GL -88 går bra,Men Svårstarad.

_JLarsson . . . .[brehas spar tid!!] . . .
5 februari 2009 · 264 Inlägg

Hejsan, Jag har inskaffat mig en volvo 744 88 årsmodell,

Problemet som jag inte vet är varför den är svårstartad när den har stått ute och det tar upp till en minut ibland innan den går igång.. 

den går hur bra som helst när den väl kommer igång och är varm, men är bara om den stått ute hela natten är den svår. Även när den har stått inne i varmgaraget är den svår.


Någon som kan veta vad som kanske är problem?

har oxå bytt tändstift men ändå lika svårstartad.

Mvh Johnny

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)
dr-aero
5 februari 2009 · 290 Inlägg

det kan vara förpumpen i tanken.
vad e det för motor i den?

Senast redigerat av dr-aero (5 februari 2009)

_JLarsson . . . .[brehas spar tid!!] . . .
5 februari 2009 · 264 Inlägg

förpumpen? kan tyvärr inte så mycket  smile  Det är en B230E..

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)
Drönirettab
5 februari 2009 · 21 761 Inlägg

Du har skrivit 116HK i bilpresentationen, då kan det inte vara en B230E. Borde vara B230F istället. smile
Någonting av dessa saker är lite inkorrekt.

dr-aero
5 februari 2009 · 290 Inlägg

du har ju 2 bränslepumpar, en under bilen (huvudpump) en i tanken (förpumpen).
förpumpen hjälper huvudpumpen att få fram bränsle, om den står still så går det ju trögare för huvudpumpen. men del låter länge med 1 minut.
du kanske har sliten olja på bilen så du tappar oljefilmen över natten.
(oljefilmen gör så att kolringarna tätar i cylindrarna)

_JLarsson . . . .[brehas spar tid!!] . . .
5 februari 2009 · 264 Inlägg

Drönirettab skrev:
Du har skrivit 116HK i bilpresentationen, då kan det inte vara en B230E. Borde vara B230F istället. smile
Någonting av dessa saker är lite inkorrekt.

hehe då kanske det är F big_smile

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)
_JLarsson . . . .[brehas spar tid!!] . . .
5 februari 2009 · 264 Inlägg

dr-aero skrev:
du har ju 2 bränslepumpar, en under bilen (huvudpump) en i tanken (förpumpen).
förpumpen hjälper huvudpumpen att få fram bränsle, om den står still så går det ju trögare för huvudpumpen. men del låter länge med 1 minut.
du kanske har sliten olja på bilen så du tappar oljefilmen över natten.
(oljefilmen gör så att kolringarna tätar i cylindrarna)

Hm okej. för jag har testat att starta en stund och sen börja om ,typ starta stänga av starta stänga av och då börjar den hosta. sen precis när den hoppar igång så går den upp till 1000 rpm men sen dör den direkt. sen startar man igen och då hoppar den igång. fast den kan *tveka* som om den inte vet om den ska vara igång..

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)
fred89 Mazda Über Alles
5 februari 2009 · 121 Inlägg

min var oxå svårstartad när det hade varit fuktigt, bytte t-stift och t-kablar sen startade den på 5 s

snart på en väg nära dig
_JLarsson . . . .[brehas spar tid!!] . . .
5 februari 2009 · 264 Inlägg

okej! men kan det ha något med att den har stått i varmgaraget som förra ägarn hadde , och nu har jag den ute?

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)
bollen1986
5 februari 2009 · 3 714 Inlägg

testa med att byta tändstift,täkndkablar samt rotor och fördelare så borde den bli lättstartad

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
_JLarsson . . . .[brehas spar tid!!] . . .
5 februari 2009 · 264 Inlägg

bollen1986 skrev:
testa med att byta tändstift,täkndkablar samt rotor och fördelare så borde den bli lättstartad

OKej får kolla upp det.

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)
Tottis_vbg
5 februari 2009 ·

prova byta kallstartsgivaren. sitter på toppen under insuget.sitter 2 givare bredvid varandra, har för mig det e den bakre givaren till kallstarten? men starta bilen så tempmätarn kommer till arbetstemp å dra bort nån av kablarna. dör tempmätaren på den ena så e det den andra till kallstarten...

snoddas
5 februari 2009 · 1 142 Inlägg

testa vrida på tändningen och låta den stå typ 10sek för när du vrider på tändningen startar även bensinpumparna vad ja har fått höra... sen testar du starta... min var likadan till ja började med att vänta ett tag med tändningen på.. för om ja fattat de rätt ska de sitta som en "backventil" eller hur man säger som gör att inte bensinen rinner tillbaka i tanken... men testa de

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang