Volvo 850 ingen gnista :(

frightnight
8 februari 2009 · 321 Inlägg

Hallå vad kan det här låta som för fel, jag startade min 850 den..tjurade nån sekund men startade sen och gick fin fint, körde 3 km...sen parkera jag å väntade en timme tills ja skulle starta den igen, men den här gången startade den inte, utan blöddrade å tände lite..den kan göra så om bilen lutar snett...aja så jag fyllde i mer bensin å knuffa den så den stod rakt..nu tände den inte alls, HELVETE så jag gick och hämtade ett nytt batteri, och kopplade i det å provade..men nej den tände inte det minsta...men tur i oturen, så började färddatorn funka problemfritt undet batteri bytet yikes

jahapp så skulle en kompis komma nåra timmar senare för vi skulle bogsera iväg den till ett garage, men tänkte "ska bara prova igen" så bytte jag batteri igen och den startade DIREKT...hmm wtf ?så jag var ute och körde lite och tanka i mer bensin, för att sen åka hem.
Sen på morgonen skulle jag ut och starta den, tror ni den startade ? NEJ...har provat med startgas, starthjälp...sen kommer det ingen gnista från tändspolen vad jag kunde se..vad fan kan det vara för fel då ? glapp nånstans ? eller kan KYLAN göra så att gnistan försvinner ? kryper upp i röven på sig själv, så att säga ?

Senast redigerat av frightnight (8 februari 2009)

jocket4
8 februari 2009 · 189 Inlägg

Kolla om det finns några felkoder först och främst, vilken årsmodell är det på den?

frightnight
8 februari 2009 · 321 Inlägg

jocket4 skrev:
Kolla om det finns några felkoder först och främst, vilken årsmodell är det på den?

går inte kolla alla fel koder för det e  glapp i en del uttag, jag har kollat A2 den visade iaf 1-1-1, en 92a är det...bil fan sad har haft den 5 dagar inan den börja k*ka ur

jocket4
8 februari 2009 · 189 Inlägg

Har du testat att byta fördelarlock, rotor och tändstift?
Annars är väl tändlägesgivaren och tändspolen rätt vanliga fel på 850in när gnistan saknas...

frightnight
8 februari 2009 · 321 Inlägg

jocket4 skrev:
Har du testat att byta fördelarlock, rotor och tändstift?
Annars är väl tändlägesgivaren och tändspolen rätt vanliga fel på 850in när gnistan saknas...

okej men kan det bli så bara för den startade ju och starta alla gånger när motorn var varm..sen nu när den e kall så är de ingen gnista..aja ska ta in den i värmen o koppla i motorvärmare, funkar inte det får det bli ny tändspole

volvo855GLT
8 februari 2009 · 86 Inlägg

Det var tändlägesgivaren på farsans 855 glt -93 som han fick byta ut, sen funkade den kanon.

volvo riktiga bilar!! saab och andra bilar e ju skit... :P
jocket4
8 februari 2009 · 189 Inlägg

Fördelarlocket kan väl grina när det är kallt och fuktigt ute, testa att byta det och se...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang