Audi s4 AAN blir varm

Konka Nattarbetare
7 februari 2009 · 173 Inlägg

Hejsan vi bytte termostat igår efter att vi trodde den hade hängt sig o det blev tryck..
gick juh fort och smidigt att göra det. då bytte vi även allt kylvatten och dylikt.

nu är det så att den blir varm o det blir tryck i systemet igen! vad är detta?

toppackning som tackar för sig eller är det någe annat som har sagt upp sig????

Att styla en volvo är som att sminka en gris
Volvo 945 ltt "Etanol" (1997)
Mickius
7 februari 2009 · 4 670 Inlägg

Konka skrev:
Hejsan vi bytte termostat igår efter att vi trodde den hade hängt sig o det blev tryck..
gick juh fort och smidigt att göra det. då bytte vi även allt kylvatten och dylikt.

nu är det så att den blir varm o det blir tryck i systemet igen! vad är detta?

toppackning som tackar för sig eller är det någe annat som har sagt upp sig????

ta ett komptest och kolla om det är avgaser i vattnet.

Konka Nattarbetare
7 februari 2009 · 173 Inlägg

mickius skrev:

Konka skrev:
Hejsan vi bytte termostat igår efter att vi trodde den hade hängt sig o det blev tryck..
gick juh fort och smidigt att göra det. då bytte vi även allt kylvatten och dylikt.

nu är det så att den blir varm o det blir tryck i systemet igen! vad är detta?

toppackning som tackar för sig eller är det någe annat som har sagt upp sig????

ta ett komptest och kolla om det är avgaser i vattnet.

kan man göra ett sånt själv????

Att styla en volvo är som att sminka en gris
Volvo 945 ltt "Etanol" (1997)
Mickius
7 februari 2009 · 4 670 Inlägg

Komptestare 179 kr på biltema
stopapr i den i tändstiftshålen, plockar bort soppasäkringen och stiften sen kör du motorn på starten 4 varv!

Kolla kylarglykolen antingen med egen mätare eller om du kan be en reparationsfirma testa lite snabbt

FourRings Quattro User
8 februari 2009 · 260 Inlägg

Alltså, varm ska den ju bli, och tryck i systemet ska det också bli...

Hur varm blir den?
Blir det groteskt högt tryck i kylsystemet eller?

Försvinner det kylvatten?
Hur ser oljan ut?

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.
Kraysiie
8 februari 2009 · 19 Inlägg

vattenpumpen kanske.

Konka Nattarbetare
9 februari 2009 · 173 Inlägg

FourRings skrev:
Alltså, varm ska den ju bli, och tryck i systemet ska det också bli...

Hur varm blir den?
Blir det groteskt högt tryck i kylsystemet eller?

Försvinner det kylvatten?
Hur ser oljan ut?

den går upp till lite över 90 grader kanske mitt emellan 90 och 100 grader
det blir ordentligt tryck i slangarna, man kan knappt trycka på slangen känns som den ska smälla när som hellst.

den drar inge vatten och oljan är bra och det är inge olja i vattnet.

ska göra en komp. test nu i veckan om jag hinner annars blir de till helgen.

Att styla en volvo är som att sminka en gris
Volvo 945 ltt "Etanol" (1997)
snoddas
9 februari 2009 · 1 142 Inlägg

90-100 grader är väll ändå normalt??? och tryck i slangarna är väll bara bra om du har...

racefan
9 februari 2009 · 1 059 Inlägg

hur har du luftat?
audi är lite dumma med lyftning,slutet system.
Har du värme i bilen?

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Konka Nattarbetare
9 februari 2009 · 173 Inlägg

racefan skrev:
hur har du luftat?
audi är lite dumma med lyftning,slutet system.
Har du värme i bilen?

vi tömde ut allt och fyllde på nytt när vi bytte termostat sen körde vi bilen varm samtidigt som vi fyllde på rätt mängd vatten,

ja jag har värme i bilen

Att styla en volvo är som att sminka en gris
Volvo 945 ltt "Etanol" (1997)
racefan
9 februari 2009 · 1 059 Inlägg

90 graer e ju inga problem men högre upp ska den ju inte gå.
Bara på med högsta värmen o lufta.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Konka Nattarbetare
9 februari 2009 · 173 Inlägg

racefan skrev:
90 graer e ju inga problem men högre upp ska den ju inte gå.
Bara på med högsta värmen o lufta.

hur luftar man den ordentligt då???

Att styla en volvo är som att sminka en gris
Volvo 945 ltt "Etanol" (1997)
racefan
9 februari 2009 · 1 059 Inlägg

sätt på högsta värmen inne i bilen. börja sen lufta på kylen när tempen börjar stiga.När det kommer vatten där hela tiden så stäng o sen på torpeden så sitter slangarna till värmepaketet. där luftar du på utgående slang som kommer från värmepaketet, när det kommer vatten där hela tiden så är du klar.
Locket ska sitta på  så du får tryck i systemtet.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Konka Nattarbetare
9 februari 2009 · 173 Inlägg

racefan skrev:
sätt på högsta värmen inne i bilen. börja sen lufta på kylen när tempen börjar stiga.När det kommer vatten där hela tiden så stäng o sen på torpeden så sitter slangarna till värmepaketet. där luftar du på utgående slang som kommer från värmepaketet, när det kommer vatten där hela tiden så är du klar.
Locket ska sitta på  så du får tryck i systemtet.

jag antar att det ska luftas i toppen på kylet(dum fråga egentligen men vill vara säker)

Att styla en volvo är som att sminka en gris
Volvo 945 ltt "Etanol" (1997)
Konka Nattarbetare
9 februari 2009 · 173 Inlägg

En del erfarna säger att jag kan ha fått ett så kallat "vattenlås" nånstans i systemet me är det möjligt???

Att styla en volvo är som att sminka en gris
Volvo 945 ltt "Etanol" (1997)
Konka Nattarbetare
9 februari 2009 · 173 Inlägg

var till kylarservice nyss o dom sa byt expoansions lock och testa innan vi spolar rent systemet, så jag var till skroten och fixa ett nytt(bättre begagnat ifrån en audi 80 v6a som gjort sitt) ska kolla trycket mm när jag åker till jobbet senare.

Att styla en volvo är som att sminka en gris
Volvo 945 ltt "Etanol" (1997)
Konka Nattarbetare
9 februari 2009 · 173 Inlägg

vad ska kompet ligga på ungefär till en AAN motor??

Att styla en volvo är som att sminka en gris
Volvo 945 ltt "Etanol" (1997)
cougar69
10 februari 2009 · 8 Inlägg

kolla temp givaren till kyl fläkten, min s6 ligger strax över 90- 93 grader konstant.
o jag har bra hårt tryck i slangarna. tror du inte har nå stora problem med motorn.
kolla kyl fläkten du. på hydrauliken kan du få luft i systemet men vattnet luftar sig rätt bra själv.
Tjing Mvh Ronnie

Mercury cougar XR7 "tiltratt power Windows" (1970)
Chevrolet Avalanche z71 "Dragbilen" (2002)
Mercury Cougar "XR-7" (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang