Mystiskt fel på min volvo 850

XtremeStreetR
4 februari 2009 · 167 Inlägg

Men har du känt om soppapumpen går?

Överladd<3
Volvo v70R awd "Ghetto Sledge 2" (1998)
dr-aero
4 februari 2009 · 290 Inlägg

nu  har jag tänkt, hehe, tänkt. jaja hade samma fel på en 850 för 3år sen å jag leta som en idiot
till slut hittade jag vid pluspolen på batterit är det ju en grov och fyra mindre kablar. det hade ärjat nä jävulskt inan för höljet så det blev ju glappis därgjorde iordning ansl och sen gick aset som vanligt.
fortfarande lite agg mot den bilen. så kolla det sadsmilesmilesmile

DavidMartin
5 februari 2009 · 250 Inlägg

dr-aero skrev:
nu  har jag tänkt, hehe, tänkt. jaja hade samma fel på en 850 för 3år sen å jag leta som en idiot
till slut hittade jag vid pluspolen på batterit är det ju en grov och fyra mindre kablar. det hade ärjat nä jävulskt inan för höljet så det blev ju glappis därgjorde iordning ansl och sen gick aset som vanligt.
fortfarande lite agg mot den bilen. så kolla det sadsmilesmilesmile

Hade vatt kul om det varit felet big_smile men kollade och det va inget fel med sladdarna. Nu har den slutat ge gnista också wohooo! någon som vill fynda en 850? :p

BMW E53 X5 (2002)
dr-aero
5 februari 2009 · 290 Inlägg

DavidMartin skrev:

dr-aero skrev:
nu  har jag tänkt, hehe, tänkt. jaja hade samma fel på en 850 för 3år sen å jag leta som en idiot
till slut hittade jag vid pluspolen på batterit är det ju en grov och fyra mindre kablar. det hade ärjat nä jävulskt inan för höljet så det blev ju glappis därgjorde iordning ansl och sen gick aset som vanligt.
fortfarande lite agg mot den bilen. så kolla det sadsmilesmilesmile

Hade vatt kul om det varit felet big_smile men kollade och det va inget fel med sladdarna. Nu har den slutat ge gnista också wohooo! någon som vill fynda en 850? :p

1000 spänn:D.
hur va det nu hade du bytt kamaxellägesgivaren eller?
ganska vanligt fel.

DavidMartin
10 februari 2009 · 250 Inlägg

dr-aero skrev:
1000 spänn:D.
hur va det nu hade du bytt kamaxellägesgivaren eller?
ganska vanligt fel.

Nu köpte jag en ny box och ny varvtalsgivare och ny kamaxelgivare, wow! Man skulle kunna tänka sig att bilen bör starta nu, men nä det gör den så klart inte smile Får fortfarande felkoden om varvtalsgivare, kan det vara kablarna? Fast alla sladdar verkar fina.

BMW E53 X5 (2002)
dr-aero
10 februari 2009 · 290 Inlägg

fan va kass:(
nu bör du ju kolla så inget stift har backat i handsken till boxen.

DavidMartin
16 februari 2009 · 250 Inlägg

dr-aero skrev:
fan va kass:(
nu bör du ju kolla så inget stift har backat i handsken till boxen.

Allt verkar fint. Det konstiga är att motorn verkar få i sig bensin, då det hostas då och då ut lite bensin ur insuget, (kanske en ventil som står öppen) Och jag får ju gnista, bör ju hända något!!!!????

I alla fall får jag fortfarande felkoderna:
Motortemperaturgivarens period för lång
Varvtalsgivarens signal saknas
Bränslenivågivare öppen krets

BMW E53 X5 (2002)
Rand
16 februari 2009 · 1 024 Inlägg

DavidMartin skrev:
Hjäääääälp

ring polia, ; )

Senast redigerat av Rand (16 februari 2009)

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
Erick
16 februari 2009 · 4 767 Inlägg

Börja inte spåra ur nu, då låses tråden..

Fixa till en bättre rubrik också enl: http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang