Angående: Onsdagsbusen 2009 på Mittsverigebanan läggs ner

azid Det som inte dödar gör ont
7 februari 2009 · 2 668 Inlägg

"Nu bor jag inte i norrland men det är tråkigt att se att politikerna inte tänker längre än näsan räcker. Snacka om att skjuta sig själva i foten
Verkar ju som som att dom föredrar illegala race när man tar såna här beslut"



staden har lite problem med ekonomin och den ska bil ägarna betala igenom att skicka ut p-nissen och bötar bilar på natten fast bilarna har stått på samma sätt i flera år utan böter. 70 stycken bötade han förra veckan runt 50k fick han in där. men nu har dom väll tänkt att sätta din ungdommar i sommar för diverse lagbrott i trafiken för att täppa  igen budgethålet..



enda som ska få finnas är tennisplanerna och golfbanan.... har väll varit gnäll om golfbanan med men den ska banne mig vara kvar så politkerna har nått att göra på onsdagskvällarna

Senast redigerat av azid (7 februari 2009)

2slow
soyd
7 februari 2009 · 1 853 Inlägg

Pa3rlan skrev:
Ja jag är iaf på

kanon vi får styra nått!, beroende på hur det blir smile

Jurk
7 februari 2009 · 85 Inlägg

Jag är på Soyd ! onsdagsbus måste räddas !

Bostrom RS
7 februari 2009 · 886 Inlägg

Det här visar bara på härnösands politker oförmåga att göra nånting bra. Sen alla gnällkärringar som gnäller på "bullret"...banan ligger ju mitt ute i skogen och det har inte varit ofta det varit riktiga tävlingar där med fordon som låter lite. Suck suck för Härnösand...en döende håla numera, tack vare politikerna! sad

Senast redigerat av Bostrom (7 februari 2009)

Focus RS
N_W V8 de bästa som finns!
9 februari 2009 · 1 092 Inlägg

Nu kan jag ju säga att jag inte är en frekvent besökare av onsdagsbus trots väldigt stort bilintresse och att man alltid bott i Härnösand för det är inte riktigt min grej. Men det är synd att inte banan utnyttjas till det den är till för, så folk får köra av sig om man har lust. Jag förstår inte varför man bygger en bana för att sedan inte använda den,  var det bara en övning för asfaltläggare eller??

Sen kan jag ju säga att jag är inte förvånad för jag har bott i stan i 27år och jag tror de som styr inte har lyckats med att göra nånting bra för fem öre under dessa år. Allting är ett problem i den här stan, antingen att det stör för mycket eller att det byggs nåt nytt som inte funnits där förut. Felprioriteringar på curlinghall, kulturstöd till norrdans och sedan en satsning på mångkulturen som inte var nån höjdare.
Innan min tid tackades det även nej till etablering av Ikea här, vem fan tackar nej till nåt sånt, bra jobbat..
Hoppet är väl att alla gnällspikar snart hamnar på hemmet eller försvinner pga av naturligt bortfall om trenden ska vända.
Hoppas det löser sig med banan, väldigt trist när evenemang försvinner från stan.

Senast redigerat av Niklasw (9 februari 2009)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Pontiac Lemans 67 cabriolet "Projekt LTO pro cruising" (1967)
Cadillac Club Coupe "Ls-konverterad" (1949)
tjarniz
17 februari 2009 · 361 Inlägg

soyd skrev:
Sara skrev en insändare med, kanon Sara!:

http://allehanda.se/opinion/ordetfritt/1.505540

kul att man fick några fler ord i debatten på min insändare smile   en gubbe e något kritiserat där haha

Senast redigerat av tjarniz (17 februari 2009)

gerzz
17 februari 2009 · 10 Inlägg

Kolla i tidningen i morgon! kommer att vara ett repotage om mittsvergiebanan, 2st polare från SCH (Street Crew Härnösand) har varit på krigsstigen! smile

soyd
17 februari 2009 · 1 853 Inlägg

gerzz skrev:
Kolla i tidningen i morgon! kommer att vara ett repotage om mittsvergiebanan, 2st polare från SCH (Street Crew Härnösand) har varit på krigsstigen! smile

låter spännande smile nu ser man fram i mot att läsa tidningen imorgon! och kommentera lite på allehanda.se smile

soyd
18 februari 2009 · 1 853 Inlägg

"gerzz": jag hittar inget i tidningen (har bara tillgång till nättidningen ifs...)

är reportaget publicerat idag ?

HermanTheHorror
18 februari 2009 · 101 Inlägg

soyd skrev:
Alltså blir det som det står i tidningen, tycker jag att vi borde på något vis med hjälp av våra fordon ockupera Härnösands innerstad eller liknande. Vi måste ju sköta det lagligt om det ska hjälpa. Men nått borde vi arrangera en dag till våren då vi sätter näven i bordet!.

Bjuder in allehanda får dem göra ett reportage och lokal-tv:n satt det syns att vi inte tycker att beslutet är rätt!

Bara en ide någon som är på ?

Jag är på. Kan fixa ett gäng med mig som definitivt är på.

Varvstopp?
BMW 525i (1989)
gerzz
18 februari 2009 · 10 Inlägg

Hej alla motorintresserade i västernorrland med omnejd!

Nu har vi tröttnat på att Härnösands Kommun som enligt oss avsiktligt försöker strypa möjligheterna att arrangera evenemang, träffar och körningar på motorparken (Mittsverigebanan). Det finns tydliga regler för buller för motorsportbanor från Naturvårdsverket som följs av Track Real Estate AB (TRE AB). Bullernivåerna för närliggande fastigheter och fritidshus är inom ramarna för Naturvårdsverkets regler. Härnösands Kommun har då valt att egenhändigt skapa regler för motorbanan som inte finns med i Naturvårdsverkets reglemente för motorsportbanor. Reglerna rör användandet av MC på banan samt ett MC-förbud efter kl 15 på högtidsdagar såsom midsommarhelgen och pingsthelgen. Detta ärende har varit i Miljödomstolen där TRE AB fick rätt men nu ligger ärendet återigen hos länsstyrelsen i Härnösand, det är därför vi måste agera nu! Om beslutet går igenom så kommer priserna öka för alla som vill använda sig av motorparken så vi vill ha hjälp från alla som har motorintresse! Allt från besökare på onsdagsbuset till MC och bilföreningar/klubbar! Vi behöver hjälp med en fredlig demonstration som är planerad till den lördagen 28:onde februari i Härnösand, Då behöver vi så mycket motorintresserade människor som möjligt så Kommunen och politikerna i Härnösand förstår hur många människor som drabbas av detta om beslutet går igenom.Låt djugeltrumman jobba skicka vidare detta dokument till alla med motorintresse du känner, vi behöver alla lördagen den 28onde februari!

Mer detaljerat information angående demonstrationen kommer senare!

För dig dom vill ha ytligare information eller fördjupa dig i detta:http://www.motorpark.se/sam.asp http://www.onsdagar.se/ Här finns hela ljudmätningsutredningen för läsning samt dokument ur bullertvisten.Du kan även läsa varför Hakaryn AB valt att frysa onsdagsbuset.

Med vänlig hälsningarFredrik Östman, Härnösand, fredrik.ostman@gmail.com
Andreas Gustafsson, Härnösand, antegus@gmail.com
StreetCrew Härnösand – http://streetcrew.egetforum.se

soyd
18 februari 2009 · 1 853 Inlägg

I'll be there!

men vilket tid är demonstrationen ? tänkte är bra att veta tiden då man nu ska sprida detta som bara den big_smile

gerzz
18 februari 2009 · 10 Inlägg

vet ej vilken tid de blir just nu, men jag skriver det så fort jag vet smile

Avvah
18 februari 2009 · 20 Inlägg

gerzz skrev:
Hej alla motorintresserade i västernorrland med omnejd!

Nu har vi tröttnat på att Härnösands Kommun som enligt oss avsiktligt försöker strypa möjligheterna att arrangera evenemang, träffar och körningar på motorparken (Mittsverigebanan). Det finns tydliga regler för buller för motorsportbanor från Naturvårdsverket som följs av Track Real Estate AB (TRE AB). Bullernivåerna för närliggande fastigheter och fritidshus är inom ramarna för Naturvårdsverkets regler. Härnösands Kommun har då valt att egenhändigt skapa regler för motorbanan som inte finns med i Naturvårdsverkets reglemente för motorsportbanor. Reglerna rör användandet av MC på banan samt ett MC-förbud efter kl 15 på högtidsdagar såsom midsommarhelgen och pingsthelgen. Detta ärende har varit i Miljödomstolen där TRE AB fick rätt men nu ligger ärendet återigen hos länsstyrelsen i Härnösand, det är därför vi måste agera nu! Om beslutet går igenom så kommer priserna öka för alla som vill använda sig av motorparken så vi vill ha hjälp från alla som har motorintresse! Allt från besökare på onsdagsbuset till MC och bilföreningar/klubbar! Vi behöver hjälp med en fredlig demonstration som är planerad till den lördagen 28:onde februari i Härnösand, Då behöver vi så mycket motorintresserade människor som möjligt så Kommunen och politikerna i Härnösand förstår hur många människor som drabbas av detta om beslutet går igenom.Låt djugeltrumman jobba skicka vidare detta dokument till alla med motorintresse du känner, vi behöver alla lördagen den 28onde februari!

Mer detaljerat information angående demonstrationen kommer senare!

För dig dom vill ha ytligare information eller fördjupa dig i detta:http://www.motorpark.se/sam.asp http://www.onsdagar.se/ Här finns hela ljudmätningsutredningen för läsning samt dokument ur bullertvisten.Du kan även läsa varför Hakaryn AB valt att frysa onsdagsbuset.

Med vänlig hälsningarFredrik Östman, Härnösand, fredrik.ostman@gmail.com
Andreas Gustafsson, Härnösand, antegus@gmail.com
StreetCrew Härnösand – http://streetcrew.egetforum.se

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=121710

Tråden för detta, gerzzan din lirare!

http://allehanda.se/start/harnosand/1.534290 nytt i allehanda

Senast redigerat av Avvah (18 februari 2009)

Mvh Fredrik
BMW E30M3 "Spreast Lightning" (1987)
BMW E39 528i Turbo "Bruksskåpet" (1997)
tjarniz
19 februari 2009 · 361 Inlägg

Kom ut med tid å plats snarast så man hinner sprida ut det riktigt !  så inte folk har annat för sej....   BE THERE!

Avvah
19 februari 2009 · 20 Inlägg

Tid och platser kommer ikväll! vi kommer att röra oss bilburet en sträcka!

Mvh Fredrik
BMW E39 528i Turbo "Bruksskåpet" (1997)
BMW E30M3 "Spreast Lightning" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang