Elfel volvo 245

ylvali
19 februari 2009 · 5 Inlägg

Allt elektriskt i bilen stängdes av och motorn dog plötsligt . När jag väntat lite startade den men när jag stängde av fortsatte vissa lampor i instrumentpanelen att lysa en stund. Dagen efter tvärdog den igen och fick bogseras. Det gick inte att starta. Min bekant som är duktig på bilar har kollat relääer, sladdar och startmotor, han har fixat bränslepumpen. Efter det startade motorn men gick dåligt, den varvade ner plötsligt och blev svag och lyset fungerade bara en stund och försvann sedan och då försvann allt ljus även på instrumentbrädan.  Vi hittar inte felet är det någon som känner igen detta?

DusanMandick Random Hero
19 februari 2009 · 4 047 Inlägg

generatorn är nog kass

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
ylvali
19 februari 2009 · 5 Inlägg

Ska tipsa min bekant omdet, fast när jag haft generatorfel förut så har batteriet laddat ur, det gjorde det inte nu

Drönirettab
19 februari 2009 · 21 761 Inlägg

Vilken årsmodell är det?

Kolla upp batteriet om det är urdraget, kika även vid generatorn så att det inte finns lösa kablar som kan kortsluta. Kolla rent allmänt vid både batteri och generator ifall det finns kablar som verkar mystiska eller sitter löst.

ylvali
19 februari 2009 · 5 Inlägg

årsmodell 90
Jo vi ska kolla det

Schipperke-owner Hundägare,mc-åkare,fartgalning
19 februari 2009 · 272 Inlägg

Kan vara kortslutning i kabelstammen som går vid undre remskivan ! Min 240 höll på att brinna upp när jag fick kortis där ! Har sett det på fler 240 .

Schipperke rules !
ylvali
20 februari 2009 · 5 Inlägg

Han kommer på söndag och ska gå igenom bilen med hjälp av tipsen jag samlar in så länge :-)
jag vågar inte börja dra i saker själv. Men motorn startar nu, det gjorde inte din? Fast den varvar ner och det finns ingen belysning någonstans, varken strålkastare eller instrumentbräda lyser.
Innan den brakade ihop kunde motorn kännas svag ibland, inte på samma sätt som när den bara går på några få cylindrar, utan mer som att den inte kom upp i varv, som en dieselbil kan kännas i backar. Mycket konstigt fel. Men jag pratade med honom och han ska absolut kolla det du skrev. Tack för tipsen

Senast redigerat av ylvali (21 februari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang