Missljud i framvagnen

Amandah
10 februari 2009 · 35 Inlägg

På senaste besiktningen dick jag en tvåa där det enbart stod "Provkörning, missljud framvagn"
Dock har jag hört att man inte får ange en tvåa på det sättet, och jag vet att det låter LITE konstigt från framvagnen när man kör i hastigheter över 60km/h. Kan det vara så att det beror på att det inte är samma mönster på vinterdäcken fram? eller vad kan det vara?
Det är inget knackande utan det är mest som ett mjäkande hela tiden, lite svårt att förklara.
Bilen är iaf en Saab 9000 cse 2,3i -94.

dr-aero
10 februari 2009 · 290 Inlägg

kan ju vara ett hjullager,ändras ljudet när du svänger åt nåt håll i 60-80km/h

Amandah
10 februari 2009 · 35 Inlägg

dr-aero skrev:
kan ju vara ett hjullager,ändras ljudet när du svänger åt nåt håll i 60-80km/h

Nja, ljudet håller allt i sig oavsett om man svänger eller inte. Har kollat drivaxlar och drivknutar redan. Inga fel på dom. Dessutom byttes höger spindelled idag, och då minskade ljudet en aning.
Det går inte att byta enbart hjullager på denna modell då måste hela navet bytas.

Overbost
22 februari 2009 · 33 Inlägg

har haft samma problem med min s40. har bränt ett lager fram så hela spindeln blev röd, så kan säga att du har ett problem med hjullagret med 100% så byt det genast annars kommer du göra samma misstag som mig å bränna hela alltet å då ryker abs givaren med och det blir inte billigt, då är du ändå tvungen att byta navet å allt annat.. sådan otur har jag haft..

GASA inte tills det rasar=) onördigt;)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang