Behöver hjälp med o värdera min bil

H.T
26 februari 2009 · 197 Inlägg

Nu har jag funderat på o eventuellt sälja bilen, hur mycke kan min bil vara värt tycker ni, är de värt o sälja den. Skulle vara kul o höra lite vad ni tycker.

¤ En ägare
¤ 5 360 mil
¤ Pedant skött

* ACC/Klimatanläggning
* Sportstolar med Halvskinn
* Multiratt med knappar till stereo och farthållare
* Larm
* Färddator
* Farthållare
* Regnsensor
* Bi-Xenon
* Manuell växellåda
* växelspak spaceball
* Rök/djurfri
* Fullservad (olja/filter bytt nyligen)

+ Volvo Original Kjolpaket
+ Sport grill utan emblem
+ M3 lip på bakluckan
+ Borttagna emblem bak helt
+ Lackade motor kåpor

+ Ferrita 3" Framrör med RaceKat.
+ BSR Sportavgassystem Från Kat.
+ BSR Optiflow Sportluftfilter (Röd o Blå filter)

Ej trimmad

+ 19" R Fälgar 225*35*19 Hankook s1 Evo
+ 16" Alu fälgar med gislaved Dubbdäck
+ Dubbla låsbultar per fälg

Original Volvo Grill/Främrerör med kat./Halvsats avgassystem/Luftfilter box finns kvar

Mazda Mx-5 (2006)
Ivoo
26 februari 2009 · 47 Inlägg

Runt 120.000 kr kan jag tänka mig att du kan få OM du finner rätt köpare!

-Akerfeldt-
27 februari 2009 · 2 638 Inlägg

Visst att det är finanskris och så, men jag tror nog runt 130.000 med tanke på utrustning, miltal osv. Men som ovan skrev, det gäller att hitta rätt köpare.

Hamilton
27 februari 2009 · 8 864 Inlägg

+ Ferrita 3" Framrör med RaceKat.
+ BSR Sportavgassystem Från Kat.
+ BSR Optiflow Sportluftfilter (Röd o Blå filter)

Är ju saker som drar ner priset och minska dom äldre som målgrupp dvs dom som har pengar wink

Rimligt pris är nog 110 - 120

Senast redigerat av Hamilton (27 februari 2009)

Fotograf på tierpidag.se
baltis
27 februari 2009 · 1 948 Inlägg

mycket fin bil. MEN s60in börjar bli väääldigt gammal och visst din är nästintill fullutrustad men det e därimot inte största motorn.

gjorde en snabb sökning på blocket och hittade direkt en s60 t5 som är ett år nyare än din har gått lika långt och har likvärdig utrustning (-styling) och den e det begärt 139 tusen för... och det är hos en bilhandlare och dessutom har den varit till salu i över 1½ månad....

så tyvär tiderna e dåliga. bättre att du fortsätter köra bilen ett år till för du kommer säkerligen få lika mycket för den om ett år som idag.

skulle gissa på 100 tusen kanske 10 tusen mer om du hittar rätt köpare....

H.T
27 februari 2009 · 197 Inlägg

baltis skrev:
mycket fin bil. MEN s60in börjar bli väääldigt gammal och visst din är nästintill fullutrustad men det e därimot inte största motorn.

gjorde en snabb sökning på blocket och hittade direkt en s60 t5 som är ett år nyare än din har gått lika långt och har likvärdig utrustning (-styling) och den e det begärt 139 tusen för... och det är hos en bilhandlare och dessutom har den varit till salu i över 1½ månad....

så tyvär tiderna e dåliga. bättre att du fortsätter köra bilen ett år till för du kommer säkerligen få lika mycket för den om ett år som idag.

skulle gissa på 100 tusen kanske 10 tusen mer om du hittar rätt köpare....

Jag hittar inte den bilen du pratar om i blocket. När jag tittar runt så verkar priset ligga runt 120-140 000 på liknande s60 runt samma miltal dock helt orginal med 16" hjul.
Men kul och höra era åsikter

Mazda Mx-5 (2006)
Bostrom RS
27 februari 2009 · 886 Inlägg

Jag tror också att det är svårt att sälja bilar idag, och om man lyckas kanske man inte får vad man tycker den är värd. Så bättre att vänta tycker jag me tills finanskrisen är över! smile

Focus RS
H.T
27 februari 2009 · 197 Inlägg

Jag är nöjd med bilen men man vill ju gå vidare till andra projekt men jag kommer inte ge bort bilen och beloppen som har nämnts hittills låter lite för lågt eller vad tycker ni........Om ni var ägare till denna bil hur skulle ni tänka....

Mazda Mx-5 (2006)
nicke_34 Yrkesförare
27 februari 2009 · 1 267 Inlägg

Gå in på www.bilpriser.se och värdera den

GBrt (Göteborg Borås Race Team)
baltis
27 februari 2009 · 1 948 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/19422702.htm?ca=8_s där har du annonsen jag snackade om smile

dessvärre så får du inte många kronor mer för en bil med 19"are än 16"are, det bästa är helt enkelt att sälja fälgarna löst brevid.

Sen e det som sagt finanskris... massvis med folk har redan fått sparken och ännu fler har blivit varslade, detta slår dessutom mot dom yngre generationerna i samhället (dom som skulle vara intresserade av din bil) så begärda priser idag är bara rena drömpriser. se bara hur lång tid annonserna legat ut.

Iom att du tagit så bra hand om din bil och trivs med den så skulle jag behålla den minst ett år till tills ekonomin börjat vända osv, sälja bil nu gör du enbart för att du vill köpa en annan bil som förlorat minst lika mycket i värde som din egen eller för att du helt enkelt inte har råd att ha kvar bilen längre.

Mange_GVe
27 februari 2009 · 338 Inlägg

H.T skrev:

baltis skrev:
mycket fin bil. MEN s60in börjar bli väääldigt gammal och visst din är nästintill fullutrustad men det e därimot inte största motorn.

gjorde en snabb sökning på blocket och hittade direkt en s60 t5 som är ett år nyare än din har gått lika långt och har likvärdig utrustning (-styling) och den e det begärt 139 tusen för... och det är hos en bilhandlare och dessutom har den varit till salu i över 1½ månad....

så tyvär tiderna e dåliga. bättre att du fortsätter köra bilen ett år till för du kommer säkerligen få lika mycket för den om ett år som idag.

skulle gissa på 100 tusen kanske 10 tusen mer om du hittar rätt köpare....

Jag hittar inte den bilen du pratar om i blocket. När jag tittar runt så verkar priset ligga runt 120-140 000 på liknande s60 runt samma miltal dock helt orginal med 16" hjul.
Men kul och höra era åsikter

Som du säger med tanke på skicket miltal och utrustning runt 130 000 aldrig under 120 000.

Volvo XC90 D5 Inscription "Rugged Luxery" (2016)
steifan DR!FTT3KN!K3R
28 februari 2009 · 10 427 Inlägg

Beror ju lite på vad du ska skaffa istället, men ett inbyte mot
en nyare bil skulle ju kunna vara det enklaste att göra. Om nu
bilhandlarna ens vill byta in bilar. roll

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
H.T
28 februari 2009 · 197 Inlägg

Jag kommer nog behålla bilen, ingen idee o sälja för dem beloppen. Nästa steg e då o trimma och då är de bara o behålla den ett bra tag till sen.

Mazda Mx-5 (2006)
expect1991
1 mars 2009 · 1 814 Inlägg

Lite svårt o sälja törstiga o dyra bilar just nu, men 100 000 går väl ganska lätt o få.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang