2573
Sök

Volvo 740 gl-90 som inte vill starta

321 Inlägg
28 februari 2009
Sharky skrev:
Lambdasonden har inget med göra huruvida motorn startar eller inte. Lambdaregleringen drar inte igång förrän sonden har uppått arbetstemperatur. Motorn skall starta ändå.

/Göran

Allx skrev:
Prova dra ur kabeln till lambdan och kolla om den går bättre. Exakt såhär betedde sig min bil förrut när lambdasonden var kass.

Men den startar ju? Min bil startade jättefint och när bilen blev varm ryckte den och stannade. Sen gick den inte å starta förren bilen blivit kall. Drog jag ur lambdakabel startade den och gick perfekt hela tiden och det löste sig senare när jag bytte lambdasonden.

p.s Hade jag beskrivit felet på min hade jag lika gärna kunnat kopiera texten som han skrivit.
Senast redigerat av Allx (28 februari 2009)

EViLution!

15 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Bensinen försvinner på engång, jag tankade 300 kr och åkte 2.5 mil sen var bensinen slut . Jag fattar inte vart den tar vägen . och just nu så får den inge bensin till stiften heller :S

42 Inlägg
1 mars 2009
den dör ju för att den får för mycket bensin kan man ju konstantera, om det inte läcker förstås. känns som att det kan va nåt fel på LMM. motorn känner inte av att den får bensin och därför skjuter den till mer och mer. vet att jag inte är till nån hjälp men jag försöker bli klok på detta. Kanske har luftspjället fastnat i öppet läge för då får den ju jättemycket bensin också och borde gå bättre vid höga varv

Sök