S60 sänkning och chippning - tips!

wallingstam
1 mars 2009 · 474 Inlägg

Tjena!

Är riktigt sugen på att sänka min s60 2.4t -01a. Hur mycket törs man sänka den utan att den blir som ett strykjärn, jag vill ju fortfarande kunna åka över farthinder osv. sen även vilken storlek på fälgarna funkar till vilken sänkning?

Sen ang. chippning - vilket chipp ska man välja, har länge varit inne på BSR PPC men så läste ja ganska nyligen att autotech var ett smartare val iom att dom enbart jobbar med volvo, vad stämmer?

Sen har jag även läst att med en s60 2.4t så blir avgasmotståndet väldigt högt om man trycker i en ny mjukvara och därför tappar effekt vid högt varvtal, stämmer det? Är det lika bra att köpa mjukvara och avgassystem samtidigt?

Mvh Kalle

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
wallingstam
1 mars 2009 · 474 Inlägg

ingen som har nå svar? sad

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
H.T
1 mars 2009 · 197 Inlägg

Bsr låter för mig vettigare alternativ med sin ppc. När de gäller sänkning så sänker dem flesta sportfjädrarna runt 35 mm och de e nog lagom. 18" eller 19" vilken som tar nog i vid fullt rattutslag. De finns utslags begränsare men frågan e om de e tillräcklig. De e bara o va försiktig när man rattar.

Mazda Mx-5 (2006)
wallingstam
1 mars 2009 · 474 Inlägg

H.T skrev:
Bsr låter för mig vettigare alternativ med sin ppc. När de gäller sänkning så sänker dem flesta sportfjädrarna runt 35 mm och de e nog lagom. 18" eller 19" vilken som tar nog i vid fullt rattutslag. De finns utslags begränsare men frågan e om de e tillräcklig. De e bara o va försiktig när man rattar.

Okej, ja det blir nog steg 1 från BSR. Men ang. sänkning vet du om man behöver nya dämpare också då när man drar på nya fjädrar? smile

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
H.T
1 mars 2009 · 197 Inlägg

De e ju bättre med dämpare som är anpassade till sänkningsfjädrarna, och jobbigt o byta ut dämparna senare om de skulle behövas så lika bra o byta allt sammtidigt tycker jag iaf.

Mazda Mx-5 (2006)
wallingstam
1 mars 2009 · 474 Inlägg

H.T skrev:
De e ju bättre med dämpare som är anpassade till sänkningsfjädrarna, och jobbigt o byta ut dämparna senare om de skulle behövas så lika bra o byta allt sammtidigt tycker jag iaf.

Okej, ja har inte kollat så noga på dämpare men vad är det för märke man ska ha då? Har hört att bilstein (stavning) har riktigt bra grejjer ihop med ett par 35 mm sänkare. Stämmer det?

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
wallingstam
2 mars 2009 · 474 Inlägg

Någon som vet vad ett par sånna dämpare går på?

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang