Diskussion: Vad tror ni om Saabs framtid?

Glader9991
6 mars 2009 · 956 Inlägg

Bjork skrev:

Glader9991 skrev:

TurbOla skrev:
Saab har väl en prislapp på 5 miljarder?
Volvo har en prislapp på 50 miljarder, d.v.s. Ford vill ha lika mycket för Volvo som de köpte Volvo för.

Du kan ju ta in det i din ekvation. roll

Men det är svåra tider nu. Säger som det stog i aftonbladet:

Inte säkert Volvo lyckas bättre än Saab. En liten kostym kostar mindre än en större.

Att punga ut 50 miljarder i mina ögon kommer bli tufft. Och det kommer de bli med 5 Miljarder med.
Men i mina ögon ser de lättare ut att sälja Saab än Volvo. Men det är bara jag.

Får hoppas att en ev. köpare ser lite ljus i saab, dom har lite intressanta bilar på G!

9-3X är ju färdig. 9-5 är väl så gott som färdig för produktion?
Hur är de med 9-4x?

9x conceptet borde tillverkas snart! Väldigt snart. Och släppa en ny 9-3 snart med. Sen lägga nån modell imellan 9-3 och 9-5 som kombi/sedan bil? Då nya 9-5:an ska bli så stor.

Bjork OEM <3
6 mars 2009 · 6 957 Inlägg

Glader9991 skrev:

Bjork skrev:

Glader9991 skrev:

Men det är svåra tider nu. Säger som det stog i aftonbladet:

Inte säkert Volvo lyckas bättre än Saab. En liten kostym kostar mindre än en större.

Att punga ut 50 miljarder i mina ögon kommer bli tufft. Och det kommer de bli med 5 Miljarder med.
Men i mina ögon ser de lättare ut att sälja Saab än Volvo. Men det är bara jag.

Får hoppas att en ev. köpare ser lite ljus i saab, dom har lite intressanta bilar på G!

9-3X är ju färdig. 9-5 är väl så gott som färdig för produktion?
Hur är de med 9-4x?

9x conceptet borde tillverkas snart! Väldigt snart. Och släppa en ny 9-3 snart med. Sen lägga nån modell imellan 9-3 och 9-5 som kombi/sedan bil? Då nya 9-5:an ska bli så stor.

9-3X och 9-5an står färdiga för produktion.
9-4X är också redo för tillverkning.

Saab måste få ut en mindre bil som kan konkurera bland bilar som Kia Ceed, Hyundai i30 osv..

OEM <3
viccoA
6 mars 2009 · 3 110 Inlägg

Citerar Besserwisser på Zatzy:

GM flaggar för att SAABs förlust för perioden januari-mars troligen kommer överstiga 1 md USD dvs minst 9,3 md kr. Försäljningen har utvecklats sämre än väntat.

Jag är mer än jäkligt glad att det inte pumpas in skattepengar i saab just nu. Oavsett vem som köper Saab kommer det ske mängder med uppsägningar för man kan inte gå 1miljard SEK i förlust varje månad...

Senast redigerat av viccoA (6 mars 2009)

Mortalis VW-nörd?
6 mars 2009 · 4 332 Inlägg

Stackars alla som äger en SAAB, bara dyyyyker i värde

IceEyes Varningar: För många..
6 mars 2009 · 2 552 Inlägg

Mortalis skrev:
Stackars alla som äger en SAAB, bara dyyyyker i värde

Eller grattis till alla som tänker köpa en beg. Saab, mycket bil för lite pengar..

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
TurbOla Reservdansk
6 mars 2009 · 6 271 Inlägg

viccoA skrev:
Citerar Besserwisser på Zatzy:

GM flaggar för att SAABs förlust för perioden januari-mars troligen kommer överstiga 1 md USD dvs minst 9,3 md kr. Försäljningen har utvecklats sämre än väntat.

Jag är mer än jäkligt glad att det inte pumpas in skattepengar i saab just nu. Oavsett vem som köper Saab kommer det ske mängder med uppsägningar för man kan inte gå 1miljard SEK i förlust varje månad...

9,3 miljarder kronor mellan januari och mars är 3 miljarder i månaden. wink
Får Saab själva stå för förlusten, eller GM skjuter ännu till pengar tro?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Glader9991
6 mars 2009 · 956 Inlägg

viccoA skrev:
Citerar Besserwisser på Zatzy:

GM flaggar för att SAABs förlust för perioden januari-mars troligen kommer överstiga 1 md USD dvs minst 9,3 md kr. Försäljningen har utvecklats sämre än väntat.

Jag är mer än jäkligt glad att det inte pumpas in skattepengar i saab just nu. Oavsett vem som köper Saab kommer det ske mängder med uppsägningar för man kan inte gå 1miljard SEK i förlust varje månad...

Det är bättre att pumpa in pengar i kunga huset så Victoria kan gifta sig med stil!!!!!!!!!

TurbOla skrev:
9,3 miljarder kronor mellan januari och mars är 3 miljarder i månaden. wink
Får Saab själva stå för förlusten, eller GM skjuter ännu till pengar tro?

GM ska skjuta till pengar. Men de gör de inte. De visar ännu engång hur dålig ägare dem är.

Hamilton
6 mars 2009 · 8 864 Inlägg

IceEyes skrev:

Mortalis skrev:
Stackars alla som äger en SAAB, bara dyyyyker i värde

Eller grattis till alla som tänker köpa en beg. Saab, mycket bil för lite pengar..

Ja för inte köper man en bil för att investera i, gör man det så är man i fel branch.
Själv lär jag behålla min tills det är dags att skrota den

Fotograf på tierpidag.se
Navkapsel
6 mars 2009 · 4 637 Inlägg

Hamilton skrev:

IceEyes skrev:

Mortalis skrev:
Stackars alla som äger en SAAB, bara dyyyyker i värde

Eller grattis till alla som tänker köpa en beg. Saab, mycket bil för lite pengar..

Ja för inte köper man en bil för att investera i, gör man det så är man i fel branch.
Själv lär jag behålla min tills det är dags att skrota den

Skulle jag någon gång ha råd med en ny bil som bruksbil (vill dock varken ha Saab eller Volvo) så skulle jag skita i andrahandsvärdet. En så dyr sak som en bil ska man köpa för att trivas i och med åren även bli en gammal vän med.

Senast redigerat av EmilHammarlund (6 mars 2009)

Bjork OEM <3
6 mars 2009 · 6 957 Inlägg

Mortalis skrev:
Stackars alla som äger en SAAB, bara dyyyyker i värde

Var ju lista i GT, var inte så farligt som jag trodde..kanske tack vare att man har en Aero,
dom billigare modeller, främst 9-5 kring -00 + - ngt år sjönk rätt mt hmm

Men jag ser det både positivt och negativt, P: man får en riktigt fin bil för bra pengar nu, dyrare saabar
behöver inte längre vara en dröm etc.
N: för oss som redan åker saab var det väl ett bakslag, ännu värre för dem som har sprillans nya bilar.

Ska jag vara ärlig så kommer jag fortf. tycka om min saab trots värdeminskning för det
är en KANONBIL! smile

Mvh

OEM <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang