ANG vevhusventilation 850 turbo

Rytterne_racing
7 mars 2009 · 39 Inlägg

halloj...på oljefällan som sitter under insugningsröret har en anslutning längst ner, som sitter i blocken med en liten slangstump med två slangklamrar,
själva hålet i blocket, hur pass stort  är det invändigt? mitt verkar vara välldans litet :-/ och oljefällan var fylld med olja, några förslag på vad göraa?

PS..hitter ingen tråd om detta så jag skrev en ny ..ds

Marlboroman
7 mars 2009 · 8 229 Inlägg

Kanalen som gå ner i tråget är 10 * 15mm ungefär har jag för mig. Och är den kanalen igensatt så får man va beredd på att plocka ner tråget för att kunna göra rent riktigt

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Rytterne_racing
7 mars 2009 · 39 Inlägg

aj då...det går inte att spola rent?...peta med ståltråd eller dyligt?

Marlboroman
7 mars 2009 · 8 229 Inlägg

Spola rent går ju inte direkt, det enda du kan använda är ju olja, och det kommer inte funka nå bra. Ståltråd kan ju eventeull gå, men kanalen är lång och det är därför man helst plocka ner tråget, får det är svårt att få det bra annars.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Rytterne_racing
7 mars 2009 · 39 Inlägg

suck.....ännu mer jobb :-(

AudiTQ-90
7 mars 2009 · 273 Inlägg

öppna oljepåfyllningslocket sen prova du blåsa med trycklyft i i vevhusvents röret.
prova med det smile

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se
Audi S4 (1994)
Rytterne_racing
7 mars 2009 · 39 Inlägg

det är gjort...alla kanaler är fria från smuts, utom det nedersta på blocket...där är det stopp. så det blir fullt med olja i fällan :-(

mitchi_86
8 mars 2009 · 197 Inlägg

bara plocka ner tråget:P

BadBoys_Club
Frosted
8 mars 2009 · 1 878 Inlägg

du kan plocka ner tråget underifrån, sen åker du och köper en flytande packning. jobbet tar några timmar. men gött när de är gjort.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang