Ryckande audi!!!!

Erikson
8 mars 2009 · 18 Inlägg

hej. vi har en audi a4 -96 hemma som rycker när man trycker på gasen, motoreffekten stryps när den börjar rycka vilket inte är bra i omkörningar.
vi har bytt tändstiften, då försvann det ett tag, men sen kom det tillbaka igen så vi byte bensinpumpen och det slutade rycka, men har det börjat IGEN. vad kan felet vara? elfel eller tryckfel i bensinslangarna eller?
tacksam för alla svar..

/erik

robban1
8 mars 2009 · 19 Inlägg

luftmassemätaren skulle kunna vara problemet har samma problem med min bil en golf IV 99a
ska lämna den på felsökning på måndag.

men prova om bilen går bättre när du plockar ut luftmassemätaren. gör den det så byt den.

robban1
8 mars 2009 · 19 Inlägg

luftmassemätaren skulle kunna vara problemet har samma problem med min bil en golf IV 99a
ska lämna den på felsökning på måndag.

men prova om bilen går bättre när du plockar ut luftmassemätaren. gör den det så byt den.

Dahlhjelm
8 mars 2009 · 234 Inlägg

byt tändspolen som sitter ovanpå ventilkåpan. mycket vanligt fel på¨dessa bilar. kostar ca 500kr på skroten.

/eric.

nuffe I brist på annat :)
8 mars 2009 · 526 Inlägg

Har exakt samma problem med min audi, har beställt en ny LMM från BSR idag så hoppas att det ska bli bättre efter det :-) Ska också in på service om några veckor....

Men min var sådan om LMM var inkopplad men funkade klockrent utan LMM så testa det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang