Varför väntar alla säljsugna bilägare att lägga ut bilarna?

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
13 mars 2009 · 5 650 Inlägg

nikotino skrev:
Precis som rubriken lyder.
Det verkar som att majoriteten väntar med att lägga ut sina "sportbilar" tills våren.
Varför gör man detta, jo för att de flesta tror att de inte får sålt på den nu när det är "vinter"
Det lustiga är att ingen verkar ha räknat ut att alla tänker likadant.
Vilket betyder KONKURRENS utan dess like.

Jag letar själv efter en bil men finns ju knappt några att välja på.
Men det lär bli ändring på det nu de närmsta månaden då alla bilar kommer ramla in!


Hur tänker dom, ni?cool

beror nog lite på

själv väntar jag med att de ska bli lag på sommardäcken igen så man kan slänga upp bilen på blocket då jag inte vill skicka med vinterdäcken

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
nitrox Defloratör.
13 mars 2009 · 641 Inlägg

peegee skrev:

nitrox skrev:
visst vet du om att det bor människor på andra platser i sverige än göteborg? hela sverige drabbas inte av att volvo varslar anställda.

Har du missat att Volvo-varslen bara är en del...? roll Ditt svar känns lite insnöat wink
Det är ju en av de värsta lågkonjukturerna på en massa år nu i många branscher i hela landet och även globalt pga finanskris världen över...

Må så vara men muppen fick det ju att låta som att alla "svensson" jobbar på volvo.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
nikotino ///R-Rated
13 mars 2009 · 518 Inlägg

Det där med att med att man inte kan sälja en båt på vinter köper jag inte som argument, inte riktigt samma sak kanske, som jag redan har skrivit och som många redan vet så får man köra med sommardäck så vida det inte är vinterväglag. Det är ju på vintern man ställer in "sommarbilen" och putsar och fixar med den.
Dessutom så anser jag att det är rent idiotiskt att vänta med att sälja om man nu ändå ska göra det, jag menar det kostar 140 kr ungefär att lägga ut bilen, håller i 2 eller 3 månader. Men istället väntar de flesta då det finns ett större utbud för köparen att välja bland.
Jag har ju själv sålt 2 "sportbilar på mindre än 1 månad emellan. Och fått bra betalt, (se på min sida) ingen av dessa har haft vinterdäck. Hur förklara alla ni som menar att det är "dumt" att lägga ut den nu?

Du som tror att alla som äger sportbilar har bra ekonomi bör skaffa dig en mer verklig verklighetsbild.
Inte många % som äger dyra bilar utan lån.

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Mitsubishi3000GT
13 mars 2009 · 224 Inlägg

nikotino skrev:
Det där med att med att man inte kan sälja en båt på vinter köper jag inte som argument, inte riktigt samma sak kanske, som jag redan har skrivit och som många redan vet så får man köra med sommardäck så vida det inte är vinterväglag. Det är ju på vintern man ställer in "sommarbilen" och putsar och fixar med den.
Dessutom så anser jag att det är rent idiotiskt att vänta med att sälja om man nu ändå ska göra det, jag menar det kostar 140 kr ungefär att lägga ut bilen, håller i 2 eller 3 månader. Men istället väntar de flesta då det finns ett större utbud för köparen att välja bland.
Jag har ju själv sålt 2 "sportbilar på mindre än 1 månad emellan. Och fått bra betalt, (se på min sida) ingen av dessa har haft vinterdäck. Hur förklara alla ni som menar att det är "dumt" att lägga ut den nu?

Du som tror att alla som äger sportbilar har bra ekonomi bör skaffa dig en mer verklig verklighetsbild.
Inte många % som äger dyra bilar utan lån.

Om man gör en snabb jämförelse på bla blocket.se under sommar vs vinterhalvåret,
så kan man se att att priserna rent generellt sjunker på dessa fordon (bil/båt/mc)då efterfrågan inte är lika hög.

Givetvis kan man fortfarande få bra betalt för sin bil/mc men ska man gå efter statistiken så talar den ju sitt tydliga språk.

Senast redigerat av Mitsubishi3000GT (13 mars 2009)

Ge fan i TexasBoB!
Mitsubishi 3000GT "3000GTS" (1992)
nikotino ///R-Rated
13 mars 2009 · 518 Inlägg

Mitsubishi3000GT skrev:

nikotino skrev:
Det där med att med att man inte kan sälja en båt på vinter köper jag inte som argument, inte riktigt samma sak kanske, som jag redan har skrivit och som många redan vet så får man köra med sommardäck så vida det inte är vinterväglag. Det är ju på vintern man ställer in "sommarbilen" och putsar och fixar med den.
Dessutom så anser jag att det är rent idiotiskt att vänta med att sälja om man nu ändå ska göra det, jag menar det kostar 140 kr ungefär att lägga ut bilen, håller i 2 eller 3 månader. Men istället väntar de flesta då det finns ett större utbud för köparen att välja bland.
Jag har ju själv sålt 2 "sportbilar på mindre än 1 månad emellan. Och fått bra betalt, (se på min sida) ingen av dessa har haft vinterdäck. Hur förklara alla ni som menar att det är "dumt" att lägga ut den nu?

Du som tror att alla som äger sportbilar har bra ekonomi bör skaffa dig en mer verklig verklighetsbild.
Inte många % som äger dyra bilar utan lån.

Om man gör en snabb jämförelse på bla blocket.se under sommar vs vinterhalvåret,
så kan man se att att priserna rent generellt sjunker på dessa fordon (bil/båt/mc)då efterfrågan inte är lika hög.

Givetvis kan man fortfarande få bra betalt för sin bil/mc men ska man gå efter statistiken så talar den ju sitt tydliga språk.

Eller erfarenheten, som sagt jag har lyckats få ut priser jag är tillfredställd med, på dessa 2 bilar.
Och som sagt, vi pratar om en "extra" annonskostnad på 140 kr ungefär. Det är väl inte mkt att argumentera om. Jag menar det finns ju fortfarande köpsugna på vintern. Uppenbarligen (ser till min egen sälj situation)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang