Ford Sierra, fälkt, vindrute torkare, bakrute elupvärmare funkar inte...

Ford sierra Ford siera 2.0i
26 februari 2009 · 70 Inlägg

Tjenare, en kompis har problem med sin sierra, hans torkare, fläkt och el uppvärmd bakruta har slutat fungera.. alla säkringar är hela, de hände bara så när han körde runt.. någon som kasnke vet varför?
MVH Ford Sierra

Ford Sierra 2.0i CLX
Ford Sierra Cosworth 4x4
Jopplas John deere mek
12 mars 2009 · 40 Inlägg

avgånga kablar ? jag hade problem med det samma och hittade en lös kabel bakom stereon som man kunnde styra de mesta om man ville. men den hade lagt sig så den gjordade mot stereon å då gjorde allt precis som de ville och funkade ibland och ibland inte. men ja tejpade  och sen gick allt som vanligt:)

Men jag skulle ialla fall börja mäta om de finns spänning fram till fläkt osv. om inte , mät i säkringsboxen.

Senast redigerat av Jopplas (12 mars 2009)

Gasa alltid mer en du behöver..
_GhostDriver_
14 mars 2009 · 107 Inlägg

Låter ändå som en säkring tycker jag. Nu vet jag inte vad det är för säkringar i en sierra men om du har runda säkringar med tråden längs med som du klämmer i mellan två byglar så rekomenderar jag att du tar ur en i taget och kollar dom. Dom kan vara så fint avbrända att du inte ser om dom är kassa när dom sitter i säkringshållaren. Kolla igen får du se... Hojta till om det löste sig eller ej.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang