Ingen gnista (740 glt 16v)

smurfrosa
15 mars 2009 · 32 Inlägg

har ett skumt fel på min 740 glt 16v

då jag inte har någon gnista på stiften

det märkliga e då att gnistan bara försvann även om jag hade startat bilen 5min innan startade hur bra som helst, gick lite som att Lmm var paj bara men under tiden som bilen inte startat 2 dagar så har jag hunnit med å byta stift, rotor, tändspole, Lmm, kablage så jag har ju kollat över alla tänddelar och diverse fel dock har jag inte hunnit byta tändgivare än.

även mätt upp så jag har spänning på tändgivarn(kmr ej ihåg exaktmen för mig den låg på runt 10v)

vill bara veta vad det finns för olika anlednigar till att man inte får gnista på stiftet

Mr_EmCom Med.lem
15 mars 2009 · 3 759 Inlägg

http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Fixa rubriken


Kolla felkoderna...

Senast redigerat av Mr_EmCom (15 mars 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
YeahBitch
15 mars 2009 · 730 Inlägg

Vet inte om de sitter sån på 16ventilarn men kolla iaf hallgivarn. Gnistan försvann för mig med och ja hade bytt allt förutom hallgivarn..

Och idag bytte ja den och då ramla den igång big_smile

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
smurfrosa
15 mars 2009 · 32 Inlägg

hallgivarn e de inte samma sak som tändgivarn en liten sensor som läser av när svängjulet går runt ?  vad kostar en sådan i sånna fall

YeahBitch
15 mars 2009 · 730 Inlägg

Jo den kanske sitter på sprängkåpan för dig.. Ingenaning va den kostar, ja tog min från en av alla mina skrotbilar tongue

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
smurfrosa
15 mars 2009 · 32 Inlägg

men du vet inget annat som kan påväerka gnistsan så.....
hur blir bilen när den slutar funka...vill den inte alls då eller kan den endå vilja ibland? kanske tillo me agera som att lufftmassemätarn e paj å inte gå å gasa något vidare då gnistan kanske blir för svag så att den inte tänder ordentligt när bensin å luftflödet blir högre?

smurfrosa
15 mars 2009 · 32 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=rubriksanvisningar

Fixa rubriken


Kolla felkoderna...

kollade felkoderna samma dag 6ans blev de 1-1-1
och 2ans då börja den stressblinka tills man stängde av den och nu får jag inga felkoder alls

Phaetoon
15 mars 2009 · 8 156 Inlägg

Fixade rubriken och flyttade tråden till felsökningsforumet.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang