740gl går orent..

icklas
16 mars 2009 · 539 Inlägg

Tjenare..

Min 740gl har börja gått orent och låter nästan som han inte går på alla burkar.. Jag hade funderingar om tändstifen börja ge sig så jag va å köpte nya men det vart inte bättre.. har kollat gnistan på samtliga och det va inga fel på det.

Så nu funderar jag på om det kan vara så att eftersom ja haft turbo på den tidigare så äre ju dubbla topplocks packningar, om det kan va så att det blir lite dåligt med komp utan överladd att det blir för mycket soppa så allt inte förbränns därav att den låter orent och går orent??

Nån som har en idé?

MVH

Nissan 200sx s13 "rbs13" (1991)
YeahBitch
16 mars 2009 · 730 Inlägg

Jag skulle gissa på att topplockspackningarna e tjuven här.. Men inte alls säker.

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
icklas
16 mars 2009 · 539 Inlägg

YeahBitch skrev:
Jag skulle gissa på att topplockspackningarna e tjuven här.. Men inte alls säker.

körde ett komp test igår jämnt komp över alla va resultatet, bubblar inte heller i vattenburken heller.

Nissan 200sx s13 "rbs13" (1991)
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
16 mars 2009 · 1 899 Inlägg

icklas skrev:
Så nu funderar jag på om det kan vara så att eftersom ja haft turbo på den tidigare så äre ju dubbla topplocks packningar, om det kan va så att det blir lite dåligt med komp utan överladd att det blir för mycket soppa så allt inte förbränns därav att den låter orent och går orent??

Tycker de verkar troligt. Hur har du ökat bränsletillförseln? Genom uppställt bränsletryck?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
icklas
16 mars 2009 · 539 Inlägg

patrikhornfeldt skrev:

icklas skrev:
Så nu funderar jag på om det kan vara så att eftersom ja haft turbo på den tidigare så äre ju dubbla topplocks packningar, om det kan va så att det blir lite dåligt med komp utan överladd att det blir för mycket soppa så allt inte förbränns därav att den låter orent och går orent??

Tycker de verkar troligt. Hur har du ökat bränsletillförseln? Genom uppställt bränsletryck?

är ju orginal 116hk spridarna, bara att det är dubbla packningar..

Nissan 200sx s13 "rbs13" (1991)
offarn Blästrare LITAB LACK
16 mars 2009 · 325 Inlägg

det är inte så enkelt så nån vakum slang lossat eller lekage på insugs pakningen....då kan du få oren gång
prova med startgas runt insuget när du har motorn igång

Senast redigerat av offarn (16 mars 2009)

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!
Seat ibiza (2003)
BMW 325 "T5Rwd" (1992)
icklas
16 mars 2009 · 539 Inlägg

offarn skrev:
det är inte så enkelt så nån vakum slang lossat eller lekage på insugs pakningen....då kan du få oren gång
prova med startgas runt insuget när du har motorn igång

jo ja leta lekage vid insugs sidan men hitta inget:S


borde kompet ha inverkan på motorgången när allt annat är orginal!?

Nissan 200sx s13 "rbs13" (1991)
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
16 mars 2009 · 1 899 Inlägg

icklas skrev:
är ju orginal 116hk spridarna, bara att det är dubbla packningar..

Ja alltså. Vad hade läste du ut för komp när du testade? Under 8 kan motorn bli kinkig att få igång.
Sen, har du minsta lilla laddtryck men original bränsletryck så kommer ju motorn att få alldeles för lite bensin och inte för mkt..

Senast redigerat av patrikhornfeldt (16 mars 2009)

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
NFSDrifter Lamelldiffad
16 mars 2009 · 121 Inlägg

Kan det inte va så att slangen mellan insuget och bromsservon läcker då ? Har för mig att den kan bete sig lite konstigt då .

_____________________________
___Ninteen____________________
_________Inch_________________
_____________Mafia____________
Volvo 960 Turbo Intercooler "Redneck Stance" (1991)
Volvo 850 GLT "Livin Loud" (1997)
icklas
16 mars 2009 · 539 Inlägg

patrikhornfeldt skrev:

icklas skrev:
är ju orginal 116hk spridarna, bara att det är dubbla packningar..

Ja alltså. Vad hade läste du ut för komp när du testade? Under 8 kan motorn bli kinkig att få igång.
Sen, har du minsta lilla laddtryck men original bränsletryck så kommer ju motorn att få alldeles för lite bensin och inte för mkt..

som sagt så ären inte överladdad nu.. å ja hade andra spridare på vid överladdning.. men ja hitta det troliga felet, nu går han "bra" iaf.. det va dålig kontakt på en spridare därför han gick orent:)..

Nissan 200sx s13 "rbs13" (1991)
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
16 mars 2009 · 1 899 Inlägg

icklas skrev:

patrikhornfeldt skrev:

icklas skrev:
är ju orginal 116hk spridarna, bara att det är dubbla packningar..

Ja alltså. Vad hade läste du ut för komp när du testade? Under 8 kan motorn bli kinkig att få igång.
Sen, har du minsta lilla laddtryck men original bränsletryck så kommer ju motorn att få alldeles för lite bensin och inte för mkt..

som sagt så ären inte överladdad nu.. å ja hade andra spridare på vid överladdning.. men ja hitta det troliga felet, nu går han "bra" iaf.. det va dålig kontakt på en spridare därför han gick orent:)..

Okej! smile De är ju bra det iaf. Kommer det tillbaka får du skriva här igen bara tongue

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang