3290
Sök

740gl går orent..

539 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
#1
Tjenare..

Min 740gl har börja gått orent och låter nästan som han inte går på alla burkar.. Jag hade funderingar om tändstifen börja ge sig så jag va å köpte nya men det vart inte bättre.. har kollat gnistan på samtliga och det va inga fel på det.

Så nu funderar jag på om det kan vara så att eftersom ja haft turbo på den tidigare så äre ju dubbla topplocks packningar, om det kan va så att det blir lite dåligt med komp utan överladd att det blir för mycket soppa så allt inte förbränns därav att den låter orent och går orent??

Nån som har en idé?

MVH


730 Inlägg
16 mars 2009
#2
Jag skulle gissa på att topplockspackningarna e tjuven här.. Men inte alls säker.

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

539 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
#3
YeahBitch skrev:
Jag skulle gissa på att topplockspackningarna e tjuven här.. Men inte alls säker.

körde ett komp test igår jämnt komp över alla va resultatet, bubblar inte heller i vattenburken heller.


Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
16 mars 2009
#4
icklas skrev:
Så nu funderar jag på om det kan vara så att eftersom ja haft turbo på den tidigare så äre ju dubbla topplocks packningar, om det kan va så att det blir lite dåligt med komp utan överladd att det blir för mycket soppa så allt inte förbränns därav att den låter orent och går orent??

Tycker de verkar troligt. Hur har du ökat bränsletillförseln? Genom uppställt bränsletryck?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

539 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
#5
patrikhornfeldt skrev:
icklas skrev:
Så nu funderar jag på om det kan vara så att eftersom ja haft turbo på den tidigare så äre ju dubbla topplocks packningar, om det kan va så att det blir lite dåligt med komp utan överladd att det blir för mycket soppa så allt inte förbränns därav att den låter orent och går orent??

Tycker de verkar troligt. Hur har du ökat bränsletillförseln? Genom uppställt bränsletryck?

är ju orginal 116hk spridarna, bara att det är dubbla packningar..


Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
16 mars 2009
#6
det är inte så enkelt så nån vakum slang lossat eller lekage på insugs pakningen....då kan du få oren gång
prova med startgas runt insuget när du har motorn igång
Senast redigerat av offarn (16 mars 2009)

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

539 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
#7
offarn skrev:
det är inte så enkelt så nån vakum slang lossat eller lekage på insugs pakningen....då kan du få oren gång
prova med startgas runt insuget när du har motorn igång

jo ja leta lekage vid insugs sidan men hitta inget:S


borde kompet ha inverkan på motorgången när allt annat är orginal!?


Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
16 mars 2009
#8
icklas skrev:
är ju orginal 116hk spridarna, bara att det är dubbla packningar..

Ja alltså. Vad hade läste du ut för komp när du testade? Under 8 kan motorn bli kinkig att få igång.
Sen, har du minsta lilla laddtryck men original bränsletryck så kommer ju motorn att få alldeles för lite bensin och inte för mkt..
Senast redigerat av patrikhornfeldt (16 mars 2009)

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Lamelldiffad
121 Inlägg
16 mars 2009
#9
Kan det inte va så att slangen mellan insuget och bromsservon läcker då ? Har för mig att den kan bete sig lite konstigt då .

_____________________________
___Ninteen____________________
_________Inch_________________
_____________Mafia____________

539 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
#10
patrikhornfeldt skrev:
icklas skrev:
är ju orginal 116hk spridarna, bara att det är dubbla packningar..

Ja alltså. Vad hade läste du ut för komp när du testade? Under 8 kan motorn bli kinkig att få igång.
Sen, har du minsta lilla laddtryck men original bränsletryck så kommer ju motorn att få alldeles för lite bensin och inte för mkt..

som sagt så ären inte överladdad nu.. å ja hade andra spridare på vid överladdning.. men ja hitta det troliga felet, nu går han "bra" iaf.. det va dålig kontakt på en spridare därför han gick orent:)..


Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
16 mars 2009
#11
icklas skrev:
patrikhornfeldt skrev:
icklas skrev:
är ju orginal 116hk spridarna, bara att det är dubbla packningar..

Ja alltså. Vad hade läste du ut för komp när du testade? Under 8 kan motorn bli kinkig att få igång.
Sen, har du minsta lilla laddtryck men original bränsletryck så kommer ju motorn att få alldeles för lite bensin och inte för mkt..

som sagt så ären inte överladdad nu.. å ja hade andra spridare på vid överladdning.. men ja hitta det troliga felet, nu går han "bra" iaf.. det va dålig kontakt på en spridare därför han gick orent:)..

Okej! smile De är ju bra det iaf. Kommer det tillbaka får du skriva här igen bara tongue

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com


Sök