Svårstartad som fan efter en natt! Tappar effekt vid 5000rpm och går ryckigt (bmw 520i -88 e34)

MxKrus
8 februari 2009 · 530 Inlägg

Skffade nyss en bmw 520 för en billig slant.
Allt har funkat fint tills för några dagar sen då den har blivit grymt svårstartad efter den stått en natt. Man får stå och dra den på startmotorn och pumpa på gasen för att få i gång den. Sen när de väl hoppar igång så måste man hålla den över 3000rpm tills den blivit lite varmare annars så dör den.

Sen när den blivit varm så funkar den som den ska tills man ska börja gasa lite, den orkar lixom inte riktigt lika mycket som förut och den slutar i princip accerlera vid 4500-5000rpm. Sen släpper man gasen och den den börjar hoppa precis som om du slår av och på tändningen.

Den är förövrigt nyservad med stift,olja,filter och nytt fördelarlock....

Nån som vet vad de kan va för fel?

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794
Opel Corsa B "Ägget" (1993)
JinXr2
8 februari 2009 · 248 Inlägg

fukt i elektroniken förmodligen. en polare som har samma problem.. om du har möjlighet så låt den stå i varmgarage (dra upp värmen) nån natt eller mer. hjälper inte det så tycker ja att du ska kolla bränsletrycksregulatorn

marcus1
9 februari 2009 ·

MxKrus skrev:
Skffade nyss en bmw 520 för en billig slant.
Allt har funkat fint tills för några dagar sen då den har blivit grymt svårstartad efter den stått en natt. Man får stå och dra den på startmotorn och pumpa på gasen för att få i gång den. Sen när de väl hoppar igång så måste man hålla den över 3000rpm tills den blivit lite varmare annars så dör den.

Sen när den blivit varm så funkar den som den ska tills man ska börja gasa lite, den orkar lixom inte riktigt lika mycket som förut och den slutar i princip accerlera vid 4500-5000rpm. Sen släpper man gasen och den den börjar hoppa precis som om du slår av och på tändningen.

Den är förövrigt nyservad med stift,olja,filter och nytt fördelarlock....

Nån som vet vad de kan va för fel?

Min s40 dog också vid ca 5000 förut, hjälpte med att värma upp bilen lite som JinXr2 skrev.

MxKrus
9 februari 2009 · 530 Inlägg

Okej ska testa de få se om de blir nån skillnad...

Någon som vet hur högt bränsletrycket ska vara? Kollade de igår och då låg de runt 2.3bar vid belastning

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794
Opel Corsa B "Ägget" (1993)
ekelund88
16 mars 2009 · 2 656 Inlägg

MxKrus skrev:
Okej ska testa de få se om de blir nån skillnad...

Någon som vet hur högt bränsletrycket ska vara? Kollade de igår och då låg de runt 2.3bar vid belastning

ingenkoll men min gick med ryckigt och var lite orkes lös visade sig att de var en vippa som var av lyft ventil kåpan o kolla gjort på 5 min

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang