Hur vet man om en volvo t5 är slutkörd??

maccan92
20 mars 2009 · 190 Inlägg

tjenare..
ska snart köpa mig en volvo 850 eller 855 t5..
men hur märker man att den är hårt körd och typ slut körd?
nån som kan ge tips vad man ska tänka på?

badassparts Egenföretagare i bil branchen....
20 mars 2009 · 146 Inlägg

maccan92 skrev:
tjenare..
ska snart köpa mig en volvo 850 eller 855 t5..
men hur märker man att den är hårt körd och typ slut körd?
nån som kan ge tips vad man ska tänka på?

Sunt förnuft , När jag brukar köpa bil brukar jag titta på följande saker.

Först göra lite research vad som är vanliga fel på bilen ifråga. o kolla upp sånt på plats.

Vad är ägaren för sorts person , bil kunnig ? Gas glad ungdom , pensionär ? ja du förstår.

Kvitton på utbytta grejjer är ju alltid ett +

Skicket på bilen säger rätt så mkt hur den är körd..

Är bilen tattar meckad ? Om nått är gjort på bilen. Vem har gjort det ? Har sätt skrämmande exempel på folk som meckat som inte kan.

Hur låter motorn , Konstiga missljud , Knack ? Hur känns lådan ?

Hur skicket är i övrigt. Miss skött bil för mig = Ägaren kanske inte brytt sig spec mkt om hur han/hon kör heller med bilen.

Sen provkörning av bilen. Jag brukar ut o ge bilen vad den tål, svänga runt o lyssna efter missljud om driv knutar eller dylikt är slut så hörs det ganska tydligt.

Den ska hålla för det om den är i bra skick.

Sen litar jag aldrig på nån utan att jag har bevis på det dom snackar om.

Jag köpte min s14 billigare än vad dom brukar kosta i tron att det var luft i dom hydralisk lyftarna i toppen som skapade "knack ljudet" Men när jag rev motorn visade det sig vara ett ram lager som skurit som knacka.

Borde jag förstått om jag vart lite mer påläst. Men nu gjorde inte det så mycket men iaf priset skulle pressats ännu mer.

BadAssParts joina oss http://facebook.badassparts.se
Drifting kläder ? BAP har agenturen och lagerhållning för drifting.com sortiment www.badassparts.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang