har kikat runt lite på forumet och på dom trådar jag hittar som handlar om spckling handlar om vilket spackel man ska använda osv. men jag ska spackla min 740 a-traktor och det är första gången jag spacklar.så skulle vilja ha lite svar på
1.hur ren måste karossen vara, räcker det med att och damma av eller ska man även tvätta med något? såg på ett annat forum att dom prata om att man skulle tvätta den och använda nån form av kemikalier som gör karossen riktigt ren, bilen har inge rost där den ska spacklas så det finns inga rost som måste bort
2.eftersom den är kapad så krävs det rätt mycke spackel, mellan 1-7 mm, vi använder glasfiberspackel, och hur ska jag göra när jag spcklar, ska jag ta allt i ett lager eller ska jag lägga många men tunna lager? har hört att det inte fäster i sig själv.
visst kan man lägga glasfiberspackel även på de allra minsta ojämnheter eller är det finspackel som gäller där?
3.måste man använda epoxigrund eller någon annan typ av grund eller ska/kan man spackla på plåtren kaross och ska jag även ta bort spackel som redan finns på?
vore tacksammt med en förklaring från pungt till pung från hur man förbereder tills man har lagt allt spackel, har aldrig gjort det så vill inte misslyckas första gången. bara att säga till om ni vill ha bild på det som ska spacklas.
MVH Jonas