Cheva transport som inte startar efter topplockspacknings byte

Evochopp
25 mars 2009 · 2 Inlägg

Har gnista den får bensin alla kablar sitter där dom ska även tändkablarna är rätt finns det nån som kan ha nån aning om vad det kan va???

Moparboy440
25 mars 2009 · 4 682 Inlägg

har kollat efter läckor å läst ut felkoder? ett vanligt fel på La1 motorerna brukar vara en läckande insugpackning så det e helt klart värt att kolla.

Evochopp
25 mars 2009 · 2 Inlägg

Jag har bytt alla packningar från blocket och upp och planat topparna jag har gnista och den får soppa men vill inte tända kan liksom tända till lite men då verkar det som att motorn går tyngre detta är en 3.4 liters v6:a

Moparboy440
26 mars 2009 · 4 682 Inlägg

Evochopp skrev:
Jag har bytt alla packningar från blocket och upp och planat topparna jag har gnista och den får soppa men vill inte tända kan liksom tända till lite men då verkar det som att motorn går tyngre detta är en 3.4 liters v6:a

kan ju hända att de hydrauliska ventillyftarna inte har fått tillräckligt med oljetryck efter att du har haft upp motorn, så att de har fastnat å ventilerna inte öppnar ordentligt.
sitter väl mekaniskt oljepump på den där motorn? då kan du ju köra upp oljetrycket med en borrmaskin innan du startar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang