Tankpump bmw Diesel! Minutliter?? Tryck??

Blacksmoke Säljare/Lagerarbetare
26 mars 2009 · 164 Inlägg

Tja!
Nu börjar jag bli trött på bmw:n och den där jävla förpumpen... I morse startade inte bilen... Troligtvis har den tjärvat ihop för säkringen till den går stup i kvarten... Tänkte att jag skulle montera en sugpump från biltema i den istället... Den ska ge 70liter/timme och ha ett tryck på 027-0,40bar...

Det jag undrar är om någon vet vad orginalpumpen i tanken ska ge?? Om det kanske t.o.m blir bättre med en biltemapump eller om det går åt skogen...

MVH Per

Gasen sitter till höger och ingen annan stans!!!
BMW 320/325 "M20B25 T" (1986)
alain www.bimmerpower.org
26 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Det är inta alltid lätt att veta en sådan sak, varje bilmodell har ett eget tryck laddning på pumpen skulle jag tror, men om du ringer till BMW och får prata med en tekniker då kan han ge dig den rätta svar.
Deras pump sitter på en special sockel, är du säkert att biltema passar till den? tveksam.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Blacksmoke Säljare/Lagerarbetare
26 mars 2009 · 164 Inlägg

Nej det passar inte men jag tänkte montera den utanför tanken... Jag ska ringa bmw Sverige och prata med dem för här i norrköping visste de inte...

Gasen sitter till höger och ingen annan stans!!!
BMW 320/325 "M20B25 T" (1986)
alain www.bimmerpower.org
26 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Ok om jag förstår rätt, då du tänker sätta den horisontal mellan tanken och filter.
Jag hade en van innan med lite problem, jag köpte en tryck regulator som jag reglerade efter motor behov, funkade hel perfek.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Blacksmoke Säljare/Lagerarbetare
26 mars 2009 · 164 Inlägg

ok ja det återstår att prova... får se om det blir av i helgen...

Gasen sitter till höger och ingen annan stans!!!
BMW 320/325 "M20B25 T" (1986)
bumpe Lastbilsmekaniker
26 mars 2009 · 3 878 Inlägg

Borde inte göra jättestor skillnad om du har returen till tanken direkt från filtret. Med tanke på vilket tryck högtryckspumpen arbetar med så borde en så liten tryckskillad på matningstrycket inte påverka märkbart...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang