Volvo 760 gle automat 87a startar ej

Widowmaker
11 februari 2009 · 1 112 Inlägg

Har en volvo 760 som stått å inte vart startad på ett halvår och nu när vi försöker så tänder den inte! vrider på nyckeln å startmotor drar runt motorn men den tänder inte! har kollat bensinpumpen men den funkar!det kommer soppa. en sak som verkar skumt är att det inte verkar komma någon ström till bensinpumpen men den funkar om man lägger på 12 volt på den, har kollat säkring å bytt relä men inte något svar ändå. motorn tuggar på precis som om den skulle hosta igång men det kommer aldrig! om jag kopplar förbi å lägger på 12 volt när på bensinpumpen samtidigt som man försöker starta bilen så går det inte ändå!

någon som har tips eller felsöknings ideer?

Senast redigerat av Widowmaker (11 februari 2009)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Mr_steff
11 februari 2009 · 130 Inlägg

kanske inte har någon hallgivare på den där men låter som fars 745a blev när den la av...

Volvo 944 (1992)
Widowmaker
12 februari 2009 · 1 112 Inlägg

Mr_steff skrev:
kanske inte har någon hallgivare på den där men låter som fars 745a blev när den la av...

Hallgivare! vad e det!?

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
M-Lundgren
27 mars 2009 · 32 Inlägg

Om du har fördelarn baki toppen så sitter hallgivaren mellan fördelarlocket och toppen med en axel som går in i toppen, är inte riktigt 100 % säker på vad den igentligen gör men har fått de för mig att den känner av kamaxelns läge och skickar sedan signaler till en datanbox. Har själv en GLE fast en -88 740 och jag har ganska liknade problem så jag har börjat bråka me den nu, så jag är också tacksan för svar om någon kan veta nå mer.

Chevrolet cheva g20 van "pökexpress" (1987)
Schipperke-owner Hundägare,mc-åkare,fartgalning
27 mars 2009 · 272 Inlägg

Har du mätt strömmen på tändspolen ? På min 265:a som vägrade starta så var det ärg på tändspolen så den fick bara ca 6 volt och då gick inte soppapumpen och gnistan blev för svag .

Schipperke rules !
Widowmaker
28 mars 2009 · 1 112 Inlägg

Schipperke-owner skrev:
Har du mätt strömmen på tändspolen ? På min 265:a som vägrade starta så var det ärg på tändspolen så den fick bara ca 6 volt och då gick inte soppapumpen och gnistan blev för svag .

bytte tändspolen så rätta de till. sig efter att jag gått över tändstiften så gick den perfekt!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang