31 mars 2009
Trådstartare
Hej, har en Ford Mondeo 2.0 -99 som på senaste tiden har blivit lite hackig under körning och som gärna dör när man trycker ner kopplingen. Då Ford har haft en del problem med sin luftmassemätare så förmodar jag att det är den som krånglar (har även blivit sämre på sista tiden). Att byta den är ingen direkt kostnad men min fråga är kopplad till mitt styrsystem.
På senare tid har bilen börjat läcka servo-olja elelr styrolja. Läste i en annan tråd att det ibland kunde ha ett samband med att luftmassemätaren var kass. Varför eller hur det kan ha ett samband vet jag inte och det är också min fråga.
Har Ford haft några "vanligare" problem med just lekage i styrsystemet eller kan jag hoppas på att en slang/slang-klämma har gått sönder ?? Har det ena problemet med luftmassemätaren påverkat lekaget i styrsystemet ??
Kan lägga till att det läcker olja framme till vänster i motorrummet precis bakom batteriet (från förarplats i bilen) medan behållaren till oljan sitter som ni kanske redan vet precis framför passagerarsätet till höger.
Tack på förhand.