5416
Sök

Trögt att få i femman saab 900s-94

671 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
hej min saab börjar bli väldigt svårt att få i femman på.. finns det något man kan justera eller  tror det är nå knas där spaken sitter i den alu färgade kåpan... och kan man skruva bort den utan att man får sig en överraskning med delar som hamnar överallt

1 353 Inlägg
8 april 2009
När böt du olja i växellådan sist?

När den är gammal kan det bli ganska segt att få i växlar

There's no replacement for displacement

671 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
har inte bytt. har väl haft bil ett halvår så jag vet inte var jag hittar på påfyllningen  och urtappningen. även backen är lite svår den går i till hälften så får man ta om och lirka lite

2 164 Inlägg
8 april 2009
De är synkringarna som är strul med.

MVH

371 Inlägg
8 april 2009
Det kan inte vara så smidigt som växellänkaget? Vet faktiskt inte hur det brukar uppenbara sig när de är kassa men bara en tanke smile

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

671 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Batta skrev:
När böt du olja i växellådan sist?

När den är gammal kan det bli ganska segt att få i växlar

stod inget i servicehäftet om att oljan skulle vara bytt på 15.000mil så det kan ju vara dags

671 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Fredrik-79 skrev:
De är synkringarna som är strul med.

MVH

ok vet  du på ett ungefär var dom där sitter så man kan laga bilen själv=)

671 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
ska försöka kolla det  där länkaget i morgon och har man tur så är det de felet om inte billigare ialla fall... har bilfirmor långa insexnycklar typ en halvmeter långa om man ska kolla oljan i lådan. var lite trångt där

671 Inlägg
10 april 2009
Trådstartare
länkaget gick fint men  sen fick jag se att växelspaksknoppen inte satt på helt så läget blev fel och knoppen hade jag bytt i höstas så det var länge sen det gick såhär bra att växla som nu

Sök