Kommer inte in i min volvo 850. besiktning snart!

Gilljam Laddtryck!
19 mars 2009 · 137 Inlägg

Hej, kommer inte in i min Volvo 850. batteriet har laddat ur och jag kan inte öppna med nyckel heller:S
När man försöker med nyckel så går bara piggen i dörrsidan upp en liten bit och går sedan tillbaka ner igen. har provat smörja med. Och ska dessutom besikta bilen snart så det är brådis. om det är någon som har vart med om samma situation eller har tips om hur man kan få upp motorhuven utifrån så är de bara att skriva i tråden. Tack på förhand Mvh/Gilljam

daaanyy
19 mars 2009 · 670 Inlägg

kan koppla in ström på andra källor annars t.ex sidoblinkers o så. Har varit uppe på forumet tidigare

Mvh Daaanyy
Marlboroman
19 mars 2009 · 8 233 Inlägg

A: Öppna bagageluckan och klättra in den vägen och öppna huven.

B: Sätt en batteriladdare eller startkablar på pluspolen på startmotorn och jorda i chassit

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
aturai88 Amatör
19 mars 2009 · 320 Inlägg

Det går ju inte ajja gånger, om baksätena sitter fast?

Gilljam Laddtryck!
19 mars 2009 · 137 Inlägg

kommer tyvärr inte in i backluckan då det låset inte heller funkar...sad

aturai88 Amatör
19 mars 2009 · 320 Inlägg

Fyfan vad illa, prova det där som dem gör när man har lsåt in nycklarna i bilen. Man trycker något mallen dörren och bilen eller något :s ?

nuffe I brist på annat :)
19 mars 2009 · 526 Inlägg

aturai88 skrev:
Fyfan vad illa, prova det där som dem gör när man har lsåt in nycklarna i bilen. Man trycker något mallen dörren och bilen eller något :s ?

Någon typ av luftkudde är det... Postades tidigare här på g.org men då sträckt bärgningskillen in en grip för att hämta nycklarna som hade glömts kvar. I detta fallet är det mer att öppna totalt sett.

Men gör så att du går bakvägen, dvs. koppla in ström på någon lampa ex. blinkers och låt det ladda en stund smile

Freddah850 Elektriker
11 april 2009 · 139 Inlägg

det skulle inte kunna gå att krypa in undervägen i motorutrymmet o dra i wiren till luckan?
att ladda från en lampa funkar inte, relät är ju avslaget!
Det jag skulle göra är: har du halvförsäkring? ta o slå in rutan o dra upp dörren (kolla vilken som e billigast) o så kan du få ut ngt på försäkringen, kanske ^^
Det är ju en sista lösning.

När du drar i handtaget på insidan åker ju dörren upp, även om det är låst.
Lycka till / Freddan.

En riktig volvo är bakhjulsdriven!
Volvo 145 "Nyförvärvet" (1971)
Volvo Amazon "Amazonen" (1966)
Frosted
11 april 2009 · 1 878 Inlägg

det finns så du kommer åt + och minus kabeln under. koppla på en laddare och vipps är har du ström i bilen.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang