Volvo 855R som inte går som den ska.

Barathzz
15 april 2009 · 10 Inlägg

Nu har jag fått reda på att det måste vara styrboxen det är fel på. men vad kostar en sådan original till en volvo 855R årsmodell 96?

alla svar uppskattas.

Audi A4 1,8T "familjeräcern" (2004)
snapshot
15 april 2009 · 908 Inlägg

svindyrt

Barathzz
15 april 2009 · 10 Inlägg

Beckstroem skrev:
svindyrt

Autotech erbjöd mig att sätta in ett steg 3 chip för 3500kr med installation så att den går klockrent sen. är det billigare än att fixa i ordning styrboxen ?

Audi A4 1,8T "familjeräcern" (2004)
Marlboroman
16 april 2009 · 8 233 Inlägg

Måste vara styrboxen...? Nu är det väldigt sällan en  styrbox går sönder, och dessutom så skulle den ge felkoder i såna fall?

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
antipasti
16 april 2009 · 28 Inlägg

Jag hade problem med min styrbox till mig 855 T5 tidigare i våras. Till följd av den dåliga styrboxen hade jag ojämn tomgång som ibland dog. Dessutom var avgasvärdena hos Bilprovningen riktigt upp åt väggarna.

Med lagom "lätta på lädret"-humör åkte jag runt och skulle leta efter prisalternativ.

Vände mig först till mekonomen, som ganska orutinerat fumlade sig fram till Bosch telefonsupport och ställde frågan om vad en ny styrbox till 855 T5, årsmodel 95; skulle kosta. Till svars fick vi 17.300 exkl moms. Givetvis var det ingenting som direkt ledde till ett köp hos dem. Så vidare till volvo...

Hos volvo hade man möjlighet att mot inbyte få en eftermarknadsbox med relativt bra villkor; den fungerar ^^ 7-8000 kostade denna utbytesbox. Sen vände jag mig till den privata begagnatmarknaden...

Efter dryga månaden av oseriösa försäljare så hittar jag en helt orörd orginalbox av en liten privatägd firma som sålde mig denna box för 1050 kronor. Såg inte skymten av några verktyg som ivrigt försökt att sprätta upp boxen och pillat; en riktigt fin databox helt enkelt. Vilket jag inte ansåg vara "någon big deal". =P

Var dock uppmärksam på att måånga boxar på eftermarknaden tenderar till att vara just sönderpillade... För övrigt så har väletablerade skrotar ett lite "rikstäckande lager".. Kontakta gärna dem så kan dem ta hem en åt dig från andra skrotar.. När jag frågade dem i min jakt så låg priset från 1000 till 2050 kronor.

Your best? - Loosers allways whining about doing their best, winners go home and **** the proom queen.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang