2732
Sök

Kamaxelgivarsignal felaktig/saknas Volvo 850 -94

166 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
Tjena!

när ja kollade felkoderna på en 850 -94a så får ja upp kamaxelgivarsignal felaktig/saknas.. har nollställt flera gånger så de är inte nått som bara ligger kvar sen förrut..

men grejjen är att bilen startar och går som den ska, förutom att lambda lampan lyser...

nån som har en aning om va de kan vara? för bilen borde väll inte gå om de är fel på givaren..

876 Inlägg
19 april 2009
Toblerone skrev:
Tjena!

när ja kollade felkoderna på en 850 -94a så får ja upp kamaxelgivarsignal felaktig/saknas.. har nollställt flera gånger så de är inte nått som bara ligger kvar sen förrut..

men grejjen är att bilen startar och går som den ska, förutom att lambda lampan lyser...

nån som har en aning om va de kan vara? för bilen borde väll inte gå om de är fel på givaren..

finns många olika symstom tex,svårstartad,ökad bräsle åtgång, mm

166 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
så alltså kan de vara fel på givaren och bilen kan kännas ut att gå som den ska ändå..
kan tillägga att tomgången pendlar, ibland går den ner till 500varv känns de som men bilen dör aldrig.. kan de höra ihop kanske?

876 Inlägg
19 april 2009
Toblerone skrev:
så alltså kan de vara fel på givaren och bilen kan kännas ut att gå som den ska ändå..
kan tillägga att tomgången pendlar, ibland går den ner till 500varv känns de som men bilen dör aldrig.. kan de höra ihop kanske?

Ja precis !men oftast märker man ju symtom av min erfarenhet hande nämlgen en 850 Gle lilla motorn och kan säga att jag aldrig mer kommer att ha en 850 efter den haha!

347 Inlägg
19 april 2009
Jag antar att du har 10 ventilers motorn. Den går hyfsat bra utan kamaxelgivare. GLT och turbomodellerna startar inte ens utan kamaxelgivare har jag för mig.

Kamaxelgivare kostar några hundra på skroten och är lätt att byta.

Egen företagare
864 Inlägg
19 april 2009
Byt givaren då om du får felkoder, den så kallade lamdalampa är inte lamdan, den står för motorelekroniskt fel om man kollar i handboken.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

166 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
jo jag vet inte va de är för motor, de är en polares bil.. men ja antar att de är 10 ventilers motor isf.. vi provar byta så kanske motorelektrisktfel lampan slocknar;)

anledningen till att ja inte bytt givare är att ja trode inte bilen gick om de va problem med den därför trode jag att de va nått annat som kärvade.. men då testa vi med givaren smile

Sök