Problem med Klimatanläggning på A4 2005

dvane
22 mars 2009 · 25 Inlägg

Hej. När jag sitter och åker med 22 grader på båda sidor i min bil så blåser de lagom 22 grader på höger sida men på min sida ungefär det dubbla. Det blir lika varmt om de står typ 16 på vänster och 23 på höger. Så ska det väl inte vara?? Vad är detta för fel? Tacksam för snabba svar!!

_GhostDriver_
23 mars 2009 · 107 Inlägg

Vad händer om du ställer in på det kallaste på båda sidor då? Blåser det alltid lika varmt i den vänstra oavsett vilken temp du ställer den på?
Jag tänker på två saker, El fel i klimat enheten eller fel på en tempgivare som det borde finnas två stycken utav, en på varje sida som säger till anläggningen vilken temp det är i bilen på ena eller andra sidan. Är en sådan givare paj så blåser fläkten bara kallt eller varmt då den inte kan läsa aktuell temp på i detta fall bilens vänstra sida.
OBS! Jag är ingen audi expert! och vet därför inte heller om det är ett sådant system i din bil. Men det låter som det. Lycka till!

mhp
19 april 2009 · 155 Inlägg

har du haft bilen strömlös känns det som om du blir tvungen att grundinställa kliman, det görs endast hos audiverkstan... i sämsta fall så har ngn ställmotor lagt av, tyvärr ser du det oxå hos audiverkstan..

A4 orginal till mer kreativ - :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang