31 mars 2009
Trådstartare
Tjena min 18 år gammla volvo börjar strula lite för mej nu.
Startar väldigt bra när den är kall, men när den blir varm och jag stänger av den blir den lite svårstartad. Har inte haft några problem med det förutom tar ngn sekund extra för att den ska starta.
Men idag efter käkat på max ville den inte starta. Höll på säkert 10 minuter men den ville inte.
Först försökte jag starta utan gas, gick inte. Försökte med gas, gick inte. Tillslut efter lite svordomar startade den. Tror den blev lite sur och gick inte som den skulle på ca 15 min tills jag "rensade ut" den genom att köra som en rally förare:P. Gick bättre efter detta och jag tror att det kanske är dags att byta tändstift eller ngt med insprutet men några förslag ? Var ca 600-800 mil sen jag bytte tändstift mm. Kanske dags för service eller ngt jag kan åtgärda själv?
Kanske ska tillägga att när jag kom hem stängde jag av den, och startade den sen några minuter senare. den startade då utan problem men vågar inte chansa, inte kul att stå med en bil som inte startar. Testade även att gasa ur den innan jag stänge av den, är kanske ngt jag ska fortsätta med eller?
lambda lampan lyser också, kan det ha ngt med detta att göra?
Mvh Niklas
Senast redigerat av Gleeedaan (31 mars 2009)