Problem med 855.a AC - kompressor

bengan87
3 mars 2009 · 583 Inlägg

Tjenare.
Har fått problem med kompressorn i bilen varje gång jag startar bilen och startar fläkten så låtar hela bilen som en Traktor. sommaren som va fick jag ha AC.n av pga att den gjorde ljud annars nu kan jag inte ens starta fläkten utan att den låtar. går det att dra ut kompressorn utan att man måste ta bort den. eller är det någon som vet vad det kan vara för fel?. Är inge AC i bilen har inte varit sen jag köpte den för ca 1 år sen.

Christian S
3 mars 2009 · 4 816 Inlägg

Skulle kunna vara kompressorn som skurit ihop, det hjälper inte om du stänger av den (sätter den i off läget)?
De du kan göra så länge om du nu inte vill byta kompressorn är att skaffa en rem som är till bilar utan ac och montera på den istället.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
bengan87
6 mars 2009 · 583 Inlägg

Okej. va ner och hade bilen på ett tag nyss när bilen va på ett tag och jag drog på AC på MAX blev den tyst men så fort den kommer över 2000 varv så låter den. annars går det inte ens att slå på den utan att den låtar. sen så verkar AC funka då det blev skit kallt i bilen och det blev frost på rören från kompressorn in i bilen.

har inte haft AC på sen jag köpte den efter som jag trodde den va slut att det va fel på något rör.
kan det vara att den bara har skurit ihop ?. Ljud fil på kompressorn låtar http://rapidshare.com/files/206101361/I … _.mp3.html

Senast redigerat av bengan87 (6 mars 2009)

clonec
18 april 2009 · 109 Inlägg

jag hade i stort sett samma fel.  min ac lät förjävligt, och när man försökte snurra på hjulet till komp, så hörde man att lagerna va slut, köpte en rem som e till 850 utan ac o koppla förbi komp.  Har köpt en ny komp, o den va ju tyvärr inte billig.     men e det kass så råder jag dig att köpa en på skroten då dom e billigare där.  annars går den på runt 3 - 4 tusen.............    sad

min bil stannade oxå till, för att remen inte ville gå runt eftersom ac-komp, stod still o till slut slet av remen. så koppla förbi den innan det e för sent, så inte remen går av när du minst anar det.

Volvo 850 GLT 20v "renoveringsobjekt" (1993)
bengan87
21 april 2009 · 583 Inlägg

Okej.

Köpte helt ny rem utan AC. under 100 kr på biltema.
låtar AC vara till motorn ska ur nästa gång. fick några svar på blocket folk som ville ha runt 1000 kr för en.

Tack för svaren..

clonec
21 april 2009 · 109 Inlägg

jag har en bra, begagnad som jag kan sälja till dig om du vill,   släng iväg ett mail så kan vi prata om det............     

om du e intresserad

Volvo 850 GLT 20v "renoveringsobjekt" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang