VW Golf CL 1,8i -88 vägrar starta

Komer
20 april 2009 · 32 Inlägg

Hej tyvärr vet jag inte om det är en 1,2 eller 3 men skulle tro det är en Golf 2. Nu till felet. Den startar inte bara chirrar på motorn! Bilen dog då där var lite bensin i tanken påstods det. Jag tror att där var tomt. Hur gör jag för att få igång den igen? Redan provat att hela på bensin dock bara 5 liter men ska väl räcka och den fortsätter endast chirra.

johanpixels
20 april 2009 · 48 Inlägg

Ibland tar de ett tag för att den ska gå igång igen så testa igen, längre... testa rulla igång den 5liter räcker

Komer
20 april 2009 · 32 Inlägg

Okej ska testa! Du tror inte det kan vara bensinpumpen? Kan inte så mycket om det. Men är det dåligt om man kör sopatorsk och där kanske kommer luft in i systemet?

johanpixels
20 april 2009 · 48 Inlägg

Om du fått soppatorsk ska de inte vara nått problem att få igång den igen.

Sharky
20 april 2009 · 10 287 Inlägg

Har du aldrig varit med om att man har sugit in all skit i tanken i soppafiltret.....
20 år kan lämna gansak mycket skit i botten på en tank.

/Göran

johanpixels skrev:
Om du fått soppatorsk ska de inte vara nått problem att få igång den igen.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Komer
20 april 2009 · 32 Inlägg

Alltså möjligt att där sitter 20år av skit i soppafiltret?

Komer
21 april 2009 · 32 Inlägg

Bilen är har gått igång! Alltså Golfen som hela tråden handlar om! Nu till nästa problem! När bilen är står på tomgång så går den lite risigt hackar rätt mycket! Sen gasar man lite då nästan dör den men orkar hosta igång igen om man inte fortsätter gasa lite då dör den men släpper man direkt så kommer den igen! Men där imot fetar jag och ger den allt så fungerar den alltså går upp bra och håller sig där! Vad är felet?

P.s inte fetar! utan kanske går upp på 3tusen varv.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang