En Ballast är följande!

Engelska:
HID headlamp bulbs do not run on low-voltage DC current, so they require a ballast with either an internal or external ignitor. The ignitor is integrated into the bulb in D1 and D3 systems, and is either a separate unit or integral with the electronic ballast in D2 and D4 systems. The ballast controls the current to the bulb. The ignition and ballast operation proceeds in three stages:
1. Ignition: a high voltage pulse is used to produce a spark — in a manner similar to a spark plug – which ionises the Xenon gas, creating a conducting tunnel between the tungsten electrodes. In this tunnel, the electrical resistance is reduced and current flows between the electrodes.
2. Initial phase: the bulb is driven with controlled overload. Because the arc is operated at high power, the temperature in the capsule rises quickly. The metallic salts vapourise, and the arc is intensified and made spectrally more complete. The resistance between the electrodes also falls; the electronic ballast control gear registers this and automatically switches to continuous operation.
3. Continuous operation: all metal salts are in the vapour phase, the arc has attained its stable shape, and the luminous efficacy has attained its nominal value. The ballast now supplies stable electrical power so the arc will not flicker.
Stable operating voltage is 85 volts AC in D1 and D2 systems, 42 volts AC in D3 and D4 systems. The frequency of the square-wave alternating current is typically 400 hertz or higher.
Svenska:
HID strålkastare lampor får inte köras på lågspänningssystem likström, så de behöver en ballast med antingen en intern eller extern tändare. Den tändaren integreras i glödlampan i D1 och D3-system, och är antingen en separat enhet eller integrerad med den elektroniska förkopplingsdonet i D2 och D4 system. Ballasten styr ström till glödlampan. Antändning och ballast operationen fortskrider i tre steg:
1. Tändning: högspänningsnät puls används för att producera en gnista - på ett sätt som liknar ett tändstift - som joniserar Xenon gasen, vilket skapar en bedriver tunneln mellan volframelektroder. I denna tunnel, elektrisk resistans minskar och aktuella flöden mellan elektroderna.
2. Första etappen: lampa drivs med kontrollerad överbelastning. Eftersom den båge som drivs med hög effekt, temperaturen i kapseln stiger snabbt. Den Metallsalter förångas och båge intensifieras och göras spektralt mer komplett. Motståndet mellan elektroderna också faller, den elektroniska förkopplingsdon manöveranordningar register detta och automatiskt byter till kontinuerlig drift.
3. Kontinuerlig drift: alla metallsalter är ångfasen, den båge som har uppnått en stabil form och belysningsegenskaperna effekt uppnås dess nominella värde. Ballasten nu levererar stabila elkraft så den båge som inte flimrar.
Stabil driftsspänningen är 85 volt växelström i D1 och D2 system, 42 volt växelström i D3 och D4 system. Frekvensen av torget omgången växelström är typiskt 400 hertz eller högre.
Översatt med googletranslate, jag fick rätta lite granna, men nu förstår man vad det står iaf
