SAAB 9000 Hjälp! Söker kopplingsexpert!

Carl-pedal
24 april 2009 · 4 Inlägg

Hej!

Har just köpt en saab 9000. förra killen hade precis bytt och luftat bromsarna. samma system går till kopplingen vad jag har förstått?
Och nu dagen efter går komplingspedalen utan att ge någon effekt.

Har försökt att lufta men vet ej om jag gör rätt. har provat att pumpa på pedalen och öppna luftningsnippeln men då händer ingenting^_^

Om du bor i Lund så bjuder jag på fika om du kommer och tittar på den!

What to do?

Tacksam för svar.

Mvh C-F

Gizmojohan
24 april 2009 · 3 295 Inlägg

Fyll uppbromsvätskebehållaren till toppen, den ska vara smockfull. sen kan du testa att pumpa lite hålla inne och lufta, funkar inte det så kan man trycksätta behållaren för att trycka ut vätskan.

steffe67 gruvarbetare
24 april 2009 · 152 Inlägg

Carl-pedal skrev:
Hej!

Har just köpt en saab 9000. förra killen hade precis bytt och luftat bromsarna. samma system går till kopplingen vad jag har förstått?
Och nu dagen efter går komplingspedalen utan att ge någon effekt.

Har försökt att lufta men vet ej om jag gör rätt. har provat att pumpa på pedalen och öppna luftningsnippeln men då händer ingenting^_^

Om du bor i Lund så bjuder jag på fika om du kommer och tittar på den!

What to do?

Tacksam för svar.

Mvh C-F

vad du behöver  är  "luftman" finns på mekonomen.
den tar lufttryck från däcket o sen skruvar man den dit på behållarn till bromsvätskan.
sen bara  att öppna nippeln vid kopplingen..det har aldrig funkat för mig att lufta som man gjorde på 900 bilarna ? men galant med denna..
du jag har 2 st över wink
/steffe

Carl-pedal
24 april 2009 · 4 Inlägg

ÅHÅ vad ska du ha för att låna ut/sälja en sådan?
/CF

dan-kristian
24 april 2009 · 518 Inlägg

Carl-pedal skrev:
ÅHÅ vad ska du ha för att låna ut/sälja en sådan?
/CF

luftman finns på mekonomen och kostar 175kr..

steffe67 gruvarbetare
24 april 2009 · 152 Inlägg

Carl-pedal skrev:
ÅHÅ vad ska du ha för att låna ut/sälja en sådan?
/CF

Oh förlåt var bara menat att den är billig så  man kan köpa på sig en till om man slarvar bort den ena wink

Carl-pedal
24 april 2009 · 4 Inlägg

allright:) ska se vad jag kan ordna. fick just svar fårn annat håll att det kan vara slavcylindern i motorn som gått... ligger en pöl olja under växellådan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang