200sx S14a- Laddar dåligt!

D_amby
26 april 2009 · 54 Inlägg

Hej, I helgen bytte jag Xtractorgrenrör-DownPipe-FrontPipe och så satte jag på Intercooler (FMIC)

När vi väl skulle provköra så startade allt bra, allt lät bra osv, men när vi provkörde och gasade på så laddade bilen bara 0.4 bar, i vanliga fall så laddar den 0.7- 0.8 bar (har Chip från Japtune som ställer)

Någon som vet vad som kan vara mitt problem?  ni kan kolla på min sida så ser ni motorn ifall de hjälper något.

/Daniel

Ford Mustang "EcoBoost" (2017)
Xoreza
26 april 2009 · 406 Inlägg

Ja det kan vara allt från att grenröret läcker eller att någon slang läcker. Måste läcka någon stans. Så ta och kolla allt igen. Byte du packningar när du bytte grenrör?

MvH Glenn Wiberg
D_amby
26 april 2009 · 54 Inlägg

DJeXCute skrev:
Ja det kan vara allt från att grenröret läcker eller att någon slang läcker. Måste läcka någon stans. Så ta och kolla allt igen. Byte du packningar när du bytte grenrör?

verkar inte läcka, testade med startgas nyss osv, inga missljud heller. Kör med gamla packningen till grenröret såg bättre ut och frisk var den.

Ford Mustang "EcoBoost" (2017)
D_amby
27 april 2009 · 54 Inlägg

har hört nu att de kan vara så att min soppapump inte klarar av de ja gjort nu, och då sänker chipet laddet som en säkerhets sak för att den inte ska spika,
någon som tror att de kan stämma?

Ford Mustang "EcoBoost" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang