1645
Sök

Bilen bryter vid 5000varv :/

52 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
#1
Hallo, har en Audi 100cc -87:a. Det är så att man kan bara varva den till 5000varv sen slår den ifrån, typ dör och kommer igen. Undrar om ngn kan veta vad det kan vara för fel?


248 Inlägg
1 maj 2009
#2
Saab har en spärr vid 6000 varv som slår i för att man inte ska förstöra motorn.
När varvtalet gått ner igen så är det bara att fortsätta köra.
Kan eventuellt vara så att audis spärr ligger på 5000 varv?


Forummoderator
9 299 Inlägg
1 maj 2009
#3
Jag har för mig att gamla Audi 5or får det problemet om rotor/lock är kassa. Byt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

52 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
#4
Jockessaab skrev:
Saab har en spärr vid 6000 varv som slår i för att man inte ska förstöra motorn.
När varvtalet gått ner igen så är det bara att fortsätta köra.
Kan eventuellt vara så att audis spärr ligger på 5000 varv?

Okej, men har ju sett andra sånna här bilar som kan varva mera. Dessutom har jag bytt stift,kablar,rotor & locket. hmm


52 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
#5
caromania skrev:
Jag har för mig att gamla Audi 5or får det problemet om rotor/lock är kassa. Byt.

Okej, men jag har bytt rotor,lock,kablar & stift hmm


Räkan
57 Inlägg
1 maj 2009
#6
på vissa av dom modellerna finns det en varvtalssärr inbyggd på rotorn. då ser den fetare ut. kanske en sån du fått tag på.

52 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
#7
Hemipower skrev:
på vissa av dom modellerna finns det en varvtalssärr inbyggd på rotorn. då ser den fetare ut. kanske en sån du fått tag på.

Okej, men den som satt i när jag köpte den såg inte likadan ut som den nya. Kan det vara det ?


Räkan
57 Inlägg
1 maj 2009
#8
jag tror absolut på det. den gamla rotorn va säkert avlång medans den nya mer fyrkantig. sett uppifrån.
jag fick en så när jag skulle byta på en gammel audi. jag vände 500meter efter affären å och ville byta.

21 761 Inlägg
1 maj 2009
#9
Jaså, har även Audi en sån rotor?

På 240 med B230E så är det också en sån rotor som original, här är en bild:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14406/642827_riom43.jpg
Rotor med övervarvningsskydd till B230E

Fast den där är inte en originalrotor. smile
Senast redigerat av Drönirettab (1 maj 2009)

52 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
#10
Hemipower skrev:
jag tror absolut på det. den gamla rotorn va säkert avlång medans den nya mer fyrkantig. sett uppifrån.
jag fick en så när jag skulle byta på en gammel audi. jag vände 500meter efter affären å och ville byta.

Asså, men får ta och kolla om man får tag i en sådan då. växlar man ner lite hårt så smäller det ju satan i bilen


52 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
#11
Drönirettab skrev:
Jaså, har även Audi en sån rotor?

På 240 med B230E så är det också en sån rotor som original, här är en bild:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/14406/642827_riom43.jpg
Rotor med övervarvningsskydd till B230E

Fast den där är inte en originalrotor. smile

Den såg nog ut liknande den på bilen som satt i från början, får ta och kolla om jag hittar en sån. Provar med det då och ser om det funkar. tack



Sök