Pendlande laddtryck volvo t5

joel91
3 maj 2009 · 124 Inlägg

Har problem med en s70 t5 -99.
har nyligen chippat med bsr steg ett. men laddtrycket går upp vid växling o fullt gaspådrag till ca 1,3bar (max) sen sjunker det ner till ca 0,5bar o sedan går upp till 1,0 o ner igen så den pendlar väldig mycket.
vad kan felet vara då?
e tveksam på om de e wastegaten när den pendlar i laddtrycket? eller magnetventilen? hur kan man felsöka dessa utan o köpa nya saker? vill ju helst veta vilket fel de är innan ja köper något nytt.
eller om de e något annat fel tillomed? kollat alla slangar o dom är hela o tar ej in tjuvluft

mvh

Pinnenpabacken
3 maj 2009 · 402 Inlägg

joel91 skrev:
Har problem med en s70 t5 -99.
har nyligen chippat med bsr steg ett. men laddtrycket går upp vid växling o fullt gaspådrag till ca 1,3bar (max) sen sjunker det ner till ca 0,5bar o sedan går upp till 1,0 o ner igen så den pendlar väldig mycket.
vad kan felet vara då?
e tveksam på om de e wastegaten när den pendlar i laddtrycket? eller magnetventilen? hur kan man felsöka dessa utan o köpa nya saker? vill ju helst veta vilket fel de är innan ja köper något nytt.
eller om de e något annat fel tillomed? kollat alla slangar o dom är hela o tar ej in tjuvluft

mvh

Chippade min 850 hos bsr i Växjö för några år sen, då stog det i deras papper
att detta va helt normalt och skulle försvinna efter ett antal mil. Vet inte men jag
fick höja grundladdet något för att det skulle bli bättre mvh.cool

Crille88
3 maj 2009 · 1 353 Inlägg

din bil ska ladda runt kilot har ja för mig. om inte 0,9. att den går upp o peakar är normalt. men sedan ska den lägga sig stabilt. dom 3 enklaste grejorna de kan va fel på e dumpen, wastegaten eller mv. sen kan de även vara en slang som inte är hel. o detta kan du inte bara se genom att titta på slangarna. så för o testa så prova med någon annans magnetventil, wg-klocka och dump så märker du om de blir skillnad. laddet ska def inte pendla de ska ligga stabilt.

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang