2848
Sök

Lufta bromsar på en Audi A4

216 Inlägg
11 juli 2006
Trådstartare
Undrar om det är någon som vet om det är något specielt man skall göra när man luftar bromsarna på en audi a4..

Det är en kompis som undrar för när han luftar bromsarna så blir dom bara sämre.. pedalen tar bara längre ner.

646 Inlägg
11 juli 2006
Optimus_prime skrev:
Undrar om det är någon som vet om det är något specielt man skall göra när man luftar bromsarna på en audi a4..

Det är en kompis som undrar för när han luftar bromsarna så blir dom bara sämre.. pedalen tar bara längre ner.

Det ända du skall tänka på är bakbromsarna isåfall. Du måste ha ett specialvertyg eller använda dig av en tving och en polygrip! Kolven bak skall nämligen vridas och tryckas in sammtidigt men annars är det som vanligt! smile Hoppas att det var till nån hjälp!

216 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
Okej

15 Inlägg
12 juli 2006
Camitz skrev:
Optimus_prime skrev:

Det ända du skall tänka på är bakbromsarna isåfall. Du måste ha ett specialvertyg eller använda dig av en tving och en polygrip! Kolven bak skall nämligen vridas och tryckas in sammtidigt men annars är det som vanligt! smile Hoppas att det var till nån hjälp!

Nja, inte när man ska lufta ska man göra så utan när man ska trycka in kolven för att kunna få på nya bromsbelägg.

45 Inlägg
12 juli 2006
När du ändå håller på och luftar kom ihåg att smörja kolvarna.

342 Inlägg
12 juli 2006
börja längst bort från behållaren och gå framåt.. typ höger bak, vänster bak, höger fram, vänster fram.. om nu behållaren sitter på vänster sida fram men det har jag för mig att den ska göra..
hur luftar han? när jag luftar brukar jag bara sätta en bytta under och öppna nippeln så får det sköta sig själv.. tar ju ett tag iofs, men då kan man ju pilla på med lite annat under tider.. när det slutat bubbla och bara kommer vätska är det bara att dra åt och prova..

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

646 Inlägg
12 juli 2006
AstraCoupe skrev:
Camitz skrev:
Optimus_prime skrev:

Nja, inte när man ska lufta ska man göra så utan när man ska trycka in kolven för att kunna få på nya bromsbelägg.

Det har du rätt i smile Hjärnsläpp smile hehe

Sök