2716
Sök

Cheva bb surar ner sig under natten?!

4 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Har en cheva caprice med 396 (trimmad 500hk)och holley 800dp,när jag ska starta den om den stått tills på morgonen så är den skit sur och trögstartad..startar inte igång på alla cylindrar utan man får hålla liv i den,sen efter ett tag går den klockrent..har inte varit så här förut utan har varit lättstartad!?

4 Inlägg
3 maj 2009
hmmm, kan d inte va så simpelt att förgasarn läcker in soppa, blir ju lite "självsug"... kolla flotörnålen o lite sånt ett tipps en inte så bra på förgasare men...

819 Inlägg
3 maj 2009
varva till precis innan du stänger av bilen så att du blir av med bensinen i förgasaren.
Senast redigerat av andreasgustavsson (5 maj 2009)

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

4 682 Inlägg
4 maj 2009
har du mekanisk eller elektronisk bränslepump?

4 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
De är elektroniskt bränsle pump(tror de är en carter..)

4 682 Inlägg
5 maj 2009
caprice_68 skrev:
De är elektroniskt bränsle pump(tror de är en carter..)

kan vara nått skumt med den , att den typ drar tjuvström å fortsätter att gå fast du slår av tändningen.
har du någon bränsletrycksregulator då?

4 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
Nje den går inte när jag slått av,vrider alltid av huvud ström brytaren oxå..de är väl den bensinen som är kvar i flottörhusen som rinner ner antar jag..nån nålventil eller så,ska riva och kolla bara jag kommer hem.tyckte bara att de va så konstigt den är så jävla sur när man ska starta.verkar som de runnit ner flera liter:)

4 001 Inlägg
5 maj 2009
1. Kolla bränsletryck, vet inte hur mycket det ska vara på en Holley men de flesta förgasare vill inte ha mer än 0,3kg
2. Kolla avluftningen på bensintanken, ifall den är täppt så kan det byggas upp tryck i bensintanken och då trycks det hela vägen genom förgasaren.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

4 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
ok!de kan ju va värt att kolla upp:)

Sök