Audi 200 Tq -86

Stukad
8 maj 2009 · 41 Inlägg

Tjena!
Tänkte kolla om någon har en susning om vad som skulle kunna orsaka varför jag inte har någon tomgång alls på min Audi?
Köpte bilen med pysventil inkopplad men dock ingen vacumslang till wastegaten så den laddade enbart 0.5 men sen så gick jag igenom alla slangar och satt en Vacumslang på WG'en och då laddade den fullt ut.
Försökte ställa ner laddtrycket men så dog bilen bara. Hade dock lite bensin i bilen men tankade upp den och fick igång den. Men när jag får igång bilen så finns ingen tomgång, så fort man släpper gasen dör den.
Men har lyckats få igång den några ggr men stänger man av och ska slå på igen så vill det sig inte?

Har kollat alla slangar hittar ingen som är trasig. Ingen Olja direkt i tryckrören så turbon mår bra. Inga missljud från motor heller. Men när jag körde bilen sista biten innan han la av helt kändes han orkeslös. Var bra trött tills man fick upp laddtrycket.

Några ide vad som kan orsaka säg hemskt gärna till. Är otroligt tacksam för alla möjliga tips.

Audi A4 TSQ (2004)
habomaster
8 maj 2009 · 463 Inlägg

Låter nästan som dålig komp i och med att den hade dålig ork till laddet kom. Kör komptest på den.
Kan ju också kolla att tomgångsmotorn får ström..
Jag är ingen expert på Audi, har bara hållit på med mina Renault, men symptomen liknar de jag hade vid topphaveri på min bil.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang