2333
Sök

Vw caddy 1.9d diesel problem efter motor byte

Volvo 740 fanatiker
240 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
tjena

skulle byta kamrem på motorn men gubbarna på bilmetro tyckte jag skulle byta motor, (håller med dom) för den motorn va fan helt slut efter 29k mil.

MEN!! när jag efter många svärdomar och blåslagna fingrar till slut bytt motor i den så var det äntligen dags för provkörningen.. det var ju bara att det kom ingen diesel.

provade och lufta båda för insprutningspumpen och spridarna, kom typ 0.5 droppe/sekund
och jag såsade i den full tank nu när jag höll på och försökte få den till liv men han vill fan inte...

så jag undrar, det borde väl isåfall vara den där pump historian? det är ju bara det att då lär man ju riva av den igen och det är ju inte så roligt när motorn sitter i bilen. så om det är nån som har gjort nått liknande som kanske vet typ hur mkt det kostar att lämna iväg bilen för att få pumpen bytt? plockade av den gamla från den andra motorn så det är ju bara arbetet....

mycket tacksam för svar! /björn

ps. det är inte billigt att åka 740tic till jobbet(8mil enkelresa i skogen) tongue

Volvo 855 t-5r T-gul
Mitsubishi l200 Evo

Avstängd
512 Inlägg
11 maj 2009
Har du provat att luftat? Sitter det ingen elpump i tanken på dessa?

Volvo 740 fanatiker
240 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Crozzfire skrev:
Har du provat att luftat? Sitter det ingen elpump i tanken på dessa?

ja jag luftade, mellan filtret och pumpen, och vid spridarna men de kommer bara någon droppe

tror inte de sitter nått i tanken, och om det gör det så vore det lite knöppt att den bara skulle ge upp precis när man bytt motor?

någon vw/skoda fanatiker där ute????????

Volvo 855 t-5r T-gul
Mitsubishi l200 Evo

Sök