940 LTT laddar inte ordentligt

criller Aktiv Medlem
14 maj 2009 · 1 303 Inlägg

Skulle försöka med lite bonnatrimm på 940:in

Ska sätta pysventil på slangen mellan turbo och tryckklockan..men prövade med att dra loss hela slangen och se vad som hände..Ingenting alls..den går värken sämre eller bättre..om det skulle funka normalt hadde den spikat och laddat sjukt för mycket..men inget händer.

Min gammla saab gjorde jag så på och den spikade direkt.

Vad kan felet vara?

Är det kanske någon vakium slang som gått sönder/lossnat eller söndriga ic slangar eller läckage någonstans?

Hur göra?

A just det..turbon har jag känt på med värkar inte vara så mycket fel på den..den glappar bara lite.

Mvh Christian
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
14 maj 2009 · 5 650 Inlägg

du har ingen laddmätare som visar i bar?  så de ser om de är nån skillnad?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Kenko
14 maj 2009 · 264 Inlägg

Sitter stången kvar mellan tryckklockan å turbon?

Volvo V60 D3 "BSR-ifierad" (2011)
criller Aktiv Medlem
14 maj 2009 · 1 303 Inlägg

MrEricsson skrev:
du har ingen laddmätare som visar i bar?  så de ser om de är nån skillnad?

Nej tyvär har inte köpt någon ännu

Kenko skrev:
Sitter stången kvar mellan tryckklockan å turbon?

Ska kolla upp detta imorgon.

Mvh Christian
Kenko
15 maj 2009 · 264 Inlägg

Gör de... de trilla av för mej förut.... tog ett tag innan ja fatta va de var!!smile Verkar ju otroligt efterssom de sitter lås sprint på å stängen e gängad men de gick tydligen! Har du inte original mätare i bilen heller?

Volvo V60 D3 "BSR-ifierad" (2011)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
15 maj 2009 · 5 650 Inlägg

Kenko skrev:
Gör de... de trilla av för mej förut.... tog ett tag innan ja fatta va de var!!smile Verkar ju otroligt efterssom de sitter lås sprint på å stängen e gängad men de gick tydligen! Har du inte original mätare i bilen heller?

ltt har igen original mätare

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Kenko
15 maj 2009 · 264 Inlägg

MrEricsson skrev:

Kenko skrev:
Gör de... de trilla av för mej förut.... tog ett tag innan ja fatta va de var!!smile Verkar ju otroligt efterssom de sitter lås sprint på å stängen e gängad men de gick tydligen! Har du inte original mätare i bilen heller?

ltt har igen original mätare

Ja just ja.....!!!;S

Volvo V60 D3 "BSR-ifierad" (2011)
Andreas 940 -utan 940
15 maj 2009 · 1 728 Inlägg

MrEricsson skrev:
ltt har igen original mätare

Jo, iaf mina föräldrars 98:or, dock har de annan gradering med ett grönt och ett gult fält (man ska undvika att hålla sig i det gröna fältet smile).

Christian S
15 maj 2009 · 4 816 Inlägg

Andreas 940 skrev:

MrEricsson skrev:
ltt har igen original mätare

Jo, iaf mina föräldrars 98:or, dock har de annan gradering med ett grönt och ett gult fält (man ska undvika att hålla sig i det gröna fältet smile).

nej det sitter ingen laddtrycksmätare i 940 LTT och den mätaren som du skriver att dina föräldrar har finns bara på 98:orna och är en "ecometer".

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Mr_V
15 maj 2009 · 243 Inlägg

criller skrev:
Skulle försöka med lite bonnatrimm på 940:in

Ska sätta pysventil på slangen mellan turbo och tryckklockan..men prövade med att dra loss hela slangen och se vad som hände..Ingenting alls..den går värken sämre eller bättre..om det skulle funka normalt hadde den spikat och laddat sjukt för mycket..men inget händer.

Min gammla saab gjorde jag så på och den spikade direkt.

Vad kan felet vara?

Är det kanske någon vakium slang som gått sönder/lossnat eller söndriga ic slangar eller läckage någonstans?

Hur göra?

A just det..turbon har jag känt på med värkar inte vara så mycket fel på den..den glappar bara lite.

ryckte min slang på min ltt och med ltt tryckklocka så orkar dom ladda ca 1,1 bar helt utan slang. trodde det var fel på min så kompisen var dum nog att testa på sin ltt och fick samma resultat.

Andreas 940 -utan 940
15 maj 2009 · 1 728 Inlägg

Christian S skrev:
nej det sitter ingen laddtrycksmätare i 940 LTT och den mätaren som du skriver att dina föräldrar har finns bara på 98:orna och är en "ecometer".

Ja men det är ju bara graderingen som skiljer, och att nålen pekar åt vänster när motorn är avstängd om jag minns rätt. Jag kommer inte ihåg hur långt den går, farsan laddar 0,6bar med sin.

criller Aktiv Medlem
15 maj 2009 · 1 303 Inlägg

Nu är det löst..armen till tryckklockan hadde lossnat och sprinten hadde gått sönder..det löste vi med en svets loppa wink nu går han fint som fan big_smile

Senast redigerat av criller (16 maj 2009)

Mvh Christian
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang