2911
Sök

Volvo 940 startmotorn reagerar inte..

237 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
någon som kan säga mig varför jag inte får vridet på nyckeln??
när jag vrider klipper den bara o inget händer klickar inte ens i startmotorn, har prövat byta startmotor men ingen skillnad, samt jag får den inte att ladda strömmen heller, har kollat alla kablar flera gånger men blir inge smartare ändå sad

någon som har ett bra tipps på varför inget fungerar??
kan starta den med skruvmejsel på startmotorn, men inte med nyckeln..

Turbo knackare

341 Inlägg
16 maj 2009
kolla om du får ström ner till startmotorn, har du larm i bilen? larmdosan kanske är pajj så startspärren är aktiv....

237 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
ne jag har kopplat bort larmet på bilen, ström får jag fram till starten, vet som inte vad mera jag kan kolla upp, har slut på ideer..
första som slog mig var stiftet i startmotorn, men då böt jag till en ny start o ingen skillnad..
måste som ha igång detta innan jag börjar koppla sprutet på bilen smile

Turbo knackare

21 761 Inlägg
16 maj 2009
Eftersom du kan starta den genom att "bygla" med skruvmejsel nere vid startmotorn så innebär rimligtvis det att du får tillräckligt med ström från batteripluskabeln, du får kolla upp solenoidens kabel (den tunna) som kommer från tändlåset/säkringsdosan. smile

237 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
aha, faen d har jag inte tänkt på..
ska kolla den o återkommer sen om vidare problem uppstår..

tack så hemskt mycket för hjälpsamheten smile

Turbo knackare

341 Inlägg
16 maj 2009
det var den kabeln jag menade när jag skrev att du skulle se om du fick ström ner till starten

237 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
ok, jag som ser så dåligt i solen på skärmen sad
håller på nu o ska kolla störmmen dit smile

men tack så hjärtligt så länge smile

Turbo knackare

237 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
har nu kollat upp kablarna till tändningen med,
den får ström på 2 tändläget o har detsamma ström på 3.e läget, har även bytt kontakt bakom låset men ingen skillnad,
vad kan vara fel??

Turbo knackare

3 235 Inlägg
16 maj 2009
Dålig jordkontakt till blocket kanske?

21 761 Inlägg
16 maj 2009
Gör en spänningsmätning, mät mellan solenoidens minusbult och själva stiftet där den tunna kabeln från tändningen sitter. Kan vara dålig kontakt i kabeln som bara visar sig vid belastning. smile

Du får ha en medhjälpare som vrider nyckeln i startläge alltså, dessutom får du akta händer och armar ifall startmotorn helt plötsligt skulle få för sig att funka.

Sök