någon som kan säga mig varför jag inte får vridet på nyckeln?? när jag vrider klipper den bara o inget händer klickar inte ens i startmotorn, har prövat byta startmotor men ingen skillnad, samt jag får den inte att ladda strömmen heller, har kollat alla kablar flera gånger men blir inge smartare ändå
någon som har ett bra tipps på varför inget fungerar?? kan starta den med skruvmejsel på startmotorn, men inte med nyckeln..
ne jag har kopplat bort larmet på bilen, ström får jag fram till starten, vet som inte vad mera jag kan kolla upp, har slut på ideer.. första som slog mig var stiftet i startmotorn, men då böt jag till en ny start o ingen skillnad.. måste som ha igång detta innan jag börjar koppla sprutet på bilen
Eftersom du kan starta den genom att "bygla" med skruvmejsel nere vid startmotorn så innebär rimligtvis det att du får tillräckligt med ström från batteripluskabeln, du får kolla upp solenoidens kabel (den tunna) som kommer från tändlåset/säkringsdosan.
har nu kollat upp kablarna till tändningen med, den får ström på 2 tändläget o har detsamma ström på 3.e läget, har även bytt kontakt bakom låset men ingen skillnad, vad kan vara fel??
Gör en spänningsmätning, mät mellan solenoidens minusbult och själva stiftet där den tunna kabeln från tändningen sitter. Kan vara dålig kontakt i kabeln som bara visar sig vid belastning.
Du får ha en medhjälpare som vrider nyckeln i startläge alltså, dessutom får du akta händer och armar ifall startmotorn helt plötsligt skulle få för sig att funka.