3838
Sök

Bensin mätare visar fel!

273 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Hejsan!

För någon vecka sen hade en kabel på min bränsle pump låssnat. Tog ut hela pumpen och lödde fast kabeln igen så mätarn fungerade igen. Men nu så visar mätaren fel. Fått bensinstopp 3 gånger nu Pga de. Visar att jag har ca 90km kvar att köra när bilen slocknat helt. vad kan va felet? Volvo s40 2.0t 01a
Senast redigerat av Zand (18 maj 2009)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
18 maj 2009
Zand skrev:
Hejsan!

För någon vecka sen hade en kabel på min bränsle pump låssnat. Tog ut hela pumpen och lödde fast kabeln igen så mätarn fungerade igen. Men nu så visar mätaren fel. Fått bensinstopp 3 gånger nu Pga de. Visar att jag har ca 90km kvar att köra när bilen slocknat helt. vad kan va felet? Volvo s40 2.0t 01a

nog för man aldrig ska lite på färdatorerna men. aldrig hört nån bil som mäter soppa nivån vid pumpen?

273 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
Zand skrev:
Hejsan!

nog för man aldrig ska lite på färdatorerna men. aldrig hört nån bil som mäter soppa nivån vid pumpen?

Den har aldrig visat fel tidigare. Min bränslepump ligger inne i tanken men en Vip-arm som flyter längst ytan på bränslet som mäter.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
18 maj 2009
Zand skrev:
MrEricsson skrev:
Zand skrev:
Hejsan!

Den har aldrig visat fel tidigare. Min bränslepump ligger inne i tanken men en Vip-arm som flyter längst ytan på bränslet som mäter.

aha ok jag drog slutsatsen att de va den främmre pumpen  my bad

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
18 maj 2009
Det e nog så att du har fått i tankarmaturen fel.

Det finns märkningar å sätta den efter och om du inte hamnar på dom så kan det hända att nivågivare inte går hela vägen ner.

Testa tankmätaren med armaturen ute så ser du om det e något fel på den. om den funkar när den e ute så har den garanterat suttit fel.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

273 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
JaggaChafen skrev:
Det e nog så att du har fått i tankarmaturen fel.

Det finns märkningar å sätta den efter och om du inte hamnar på dom så kan det hända att nivågivare inte går hela vägen ner.

Testa tankmätaren med armaturen ute så ser du om det e något fel på den. om den funkar när den e ute så har den garanterat suttit fel.

hur kan den sitta fel. Den är vriden åt samma håll som den va när ja tog upp den. Skruvlocket är helt åtdraget. Tror inte det kan sitta med rätt än va den gör nu. Ska lyfta ur pumpen igen och ta en titt på nivåmätaren om den ens visar rätt

Sök