Volovo 855 t5r (1995) Ac påfyllning?

hiilio
17 maj 2009 · 29 Inlägg

Bil: Volvo 855 T5R
Årsmodell 1995

Tjena min Ac e slut och jag undrar om någon vet vart man fyller på den... någon som vet vart "ventilen" sitter som man fyller på den sitter...

Volvo V90 (2017)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
17 maj 2009 · 2 252 Inlägg

å herregud...

är AC gasen slut har den ju antagligen läkt ut, nånting är ej tätt, först måste du hitta läckan, sen vakuum suga ur all fuktig luft och sen fylla på, detta är ingenting man gör som hobby mek hemma i sin lilla car-port tyvärr då man även skall vara certifierad för just AC system osvm visst de finns vissa som gör de hemma, men hur bra blir de oftast?

Senast redigerat av The_Mechanic (17 maj 2009)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
azid Det som inte dödar gör ont
17 maj 2009 · 2 668 Inlägg

The_Mechanic skrev:
å herregud...

är AC gasen slut har den ju antagligen läkt ut, nånting är ej tätt, först måste du hitta läckan, sen vakuum suga ur all fuktig luft och sen fylla på, detta är ingenting man gör som hobby mek hemma i sin lilla car-port tyvärr då man även skall vara certifierad för just AC system osvm visst de finns vissa som gör de hemma, men hur bra blir de oftast?

och byta torkfilter

2slow
Jimmy_N Makaronborrare
17 maj 2009 · 993 Inlägg

The_Mechanic skrev:
å herregud...

är AC gasen slut har den ju antagligen läkt ut, nånting är ej tätt, först måste du hitta läckan, sen vakuum suga ur all fuktig luft och sen fylla på, detta är ingenting man gör som hobby mek hemma i sin lilla car-port tyvärr då man även skall vara certifierad för just AC system osvm visst de finns vissa som gör de hemma, men hur bra blir de oftast?

Inte den första som tror att det bara är att fylla på, står ju i var och varannan blocket annons att AC behöver fyllas på

hiilio
18 maj 2009 · 29 Inlägg

men jag vill bara veta fall någon vet vart den sitter och  om det står nått specielt på den.... för jag har allt jag behöver men behöver veta vart den sitter och inte hur man gör... så över till fråga igen... är det någon som vet vart sitter den ?

Volvo V90 (2017)
Christian S
18 maj 2009 · 4 816 Inlägg

ja, den sitter väl synlig om du tittar ner gjämte lådan till databoxen. bara att följa ac rören så ser du den.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Tommy_P
18 maj 2009 · 396 Inlägg

The_Mechanic skrev:
och byta torkfilter

Det är absolut inte säkert.

azid Det som inte dödar gör ont
18 maj 2009 · 2 668 Inlägg

Tommy_P skrev:

The_Mechanic skrev:
och byta torkfilter

Det är absolut inte säkert.

om systemet inte är tät så kommer det in fukt och då klumpar småkulorna i torkfiltret ihop och skiten korkar igen...

men man kanske inte måste men det är rekomenderat

2slow
hiilio
18 maj 2009 · 29 Inlägg

Tackar för alla bra svar skall kolla upp och tänka på allt det ni skrivit...

Volvo V90 (2017)
Pilsk
19 maj 2009 · 460 Inlägg

hitta läckan till att börja med för att sedan avgöra om du ska repa eller ej.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang