3331
Sök

Konstigt elproblem i s60.

474 Inlägg
21 maj 2009
Trådstartare
Tjena!
Har förberett för ett slutsteg i min s60 och köpte då en "volvo2" och kopplade in.
På volvo2 så är det en remote som ska kopplas in och då tänkte jag att det smartaste måste ju vara att koppla in den med 12 volts sladden som går in i stereon.

Så jag tog ut en sån där som mäter av strömmen och kollade alla uttag på sladden som ska in i stereon (den gröna 4kantiga med ca 12 små uttag) och kom fram till att det var 2 hål i den som matade ström. En av dem matade ström när tändningen var på och den andra hela tiden så jag drog slutsatsen att den som bara matade ström måste det vara som jag ska koppla in remoten på.

Så nu sitter allt på plats och stereon är fastskruvad igen (HU-803) sen så när jag drar på bilen så funkar allt kanon MEN när jag stänger av bilen så fortsätter stereon att spela fast lyset i skärmen dör. Om man inte har stereon på alls under hela tiden som man har igång bilen så är det som vanligt att man inte kan starta den utan att ha tändningen på men har man haft stereon på och sen stänger av bilen så kan man dra igång stereon och stänga av den hur man vill utan att ens nyckeln sitter i.

Så den måste alltså tjuvdra ström, någon som har lite koll och kan gissa på vad som kan vara felet?
Skulle bli riktigt glad om någon kunde lösa detta åt mig!

Mvh

Kommentera & Rösta ! ©

Sök