Volvo 940 med felkoder

SweHedis
24 maj 2009 · 238 Inlägg

Har 2 st felkoder på min bil 2-2-4 och 2-3-1 någon som också har haft samma fel och isåfall va var felet tacksam för svar / Hedis

JP Samlare
Fiddo
24 maj 2009 · 17 Inlägg

2-3-1=Bränsletillförsel för dålig eller för rik vid delbelastning. Symptom: Motorn stannar efter kallstart, hög bränsleförbrukning, dåliga köregenskaper.

2-2-4=Kylvätskans temperatursensorsignal utebliven eller felaktig.

kopierat ifrån http://forum.turboperformanceclub.com/v … c98db03635

Volvo_Mannen Volvoskadad
24 maj 2009 · 6 017 Inlägg

Fiddo skrev:
2-3-1=Bränsletillförsel för dålig eller för rik vid delbelastning. Symptom: Motorn stannar efter kallstart, hög bränsleförbrukning, dåliga köregenskaper.

2-2-4=Kylvätskans temperatursensorsignal utebliven eller felaktig.

kopierat ifrån http://forum.turboperformanceclub.com/v … c98db03635

Då skulle ju temp givaren till bränslesystemet kunna vara paj.

Jonas
SweHedis
24 maj 2009 · 238 Inlägg

Fiddo skrev:
2-3-1=Bränsletillförsel för dålig eller för rik vid delbelastning. Symptom: Motorn stannar efter kallstart, hög bränsleförbrukning, dåliga köregenskaper.

2-2-4=Kylvätskans temperatursensorsignal utebliven eller felaktig.

kopierat ifrån http://forum.turboperformanceclub.com/v … c98db03635

Har du någon aning vad de är fel del som behövs bytas ut?

JP Samlare
Fiddo
24 maj 2009 · 17 Inlägg

SweHedis skrev:

Fiddo skrev:
2-3-1=Bränsletillförsel för dålig eller för rik vid delbelastning. Symptom: Motorn stannar efter kallstart, hög bränsleförbrukning, dåliga köregenskaper.

2-2-4=Kylvätskans temperatursensorsignal utebliven eller felaktig.

kopierat ifrån http://forum.turboperformanceclub.com/v … c98db03635

Har du någon aning vad de är fel del som behövs bytas ut?

nej det kan jag inte säga men det finns säkert ngn här på forumet som har bättre koll på det än jag ....

lycka till! big_smile

TobbeTT
24 maj 2009 · 948 Inlägg

som sagt tempgivaren för sprutet sitter på toppen under insuget ungefär, sitter i en sån snabb clips eller vad man kallar det ungefär sån kontakt som sitter på lmm fast smalare

SweHedis
24 maj 2009 · 238 Inlägg

TobbeTT skrev:
som sagt tempgivaren för sprutet sitter på toppen under insuget ungefär, sitter i en sån snabb clips eller vad man kallar det ungefär sån kontakt som sitter på lmm fast smalare

har testat de för en liten stund sen blev ingen skillnad

JP Samlare
TobbeTT
24 maj 2009 · 948 Inlägg

och du tog rätt givare? för du har en för tempen för instrumenteringen med

SweHedis
24 maj 2009 · 238 Inlägg

TobbeTT skrev:
och du tog rätt givare? för du har en för tempen för instrumenteringen med

tog den som sitter närmast torped väggen

JP Samlare
TobbeTT
24 maj 2009 · 948 Inlägg

SweHedis skrev:

TobbeTT skrev:
och du tog rätt givare? för du har en för tempen för instrumenteringen med

tog den som sitter närmast torped väggen

ja då är det rätt. vette fan vad det kan vara nu faktiskt hmm och du fick rätt givare med? insugspackningen nej men då skulle den gå dåligt men det kanske den gör?

SweHedis
24 maj 2009 · 238 Inlägg

TobbeTT skrev:

SweHedis skrev:

TobbeTT skrev:
och du tog rätt givare? för du har en för tempen för instrumenteringen med

tog den som sitter närmast torped väggen

ja då är det rätt. vette fan vad det kan vara nu faktiskt hmm och du fick rätt givare med? insugspackningen nej men då skulle den gå dåligt men det kanske den gör?

den rycker , hackar på höga varv känns som att de inte får luft eller soppa som den ska

JP Samlare
TobbeTT
24 maj 2009 · 948 Inlägg

testa med startgas runt insuget se om det blir nån skillnad ifall det läcker nånstans

SweHedis
24 maj 2009 · 238 Inlägg

TobbeTT skrev:
testa med startgas runt insuget se om det blir nån skillnad ifall det läcker nånstans

den packningen är inte gammal så de borde inte vara den men man vet aldrig

JP Samlare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang