S40 T4 -98 laddar inte fullt ut..

RobinGradin
18 maj 2009 · 11 Inlägg

Nu sviker bilen. Det blöddrar efter 0.5-0.7 bar, laddar vanligtvis utan problem upp till 0.9  ger jag svagt gaspådrag märker man inte av det. Fullt gaspådrag går den som skit. Bränslefilter?  tändspolar (några speciella som rekommenderas?) tändstiften är nyligen bytta (Laser platina NGKR stift) tändkablar inga märkvärdiga  problem men är väl lika bra att byta ut.


Är oerhört tacksam för alla tips som ges.

Weermets Gasglad
18 maj 2009 · 295 Inlägg

Klicka in på www.x40nordic.com där får du svar på alla frågor. Vet att vissa -98or har problem med styrboxen, kan vara det.

Opel Vectra "2.0T" (2007)
RobinGradin
18 maj 2009 · 11 Inlägg

Om man räknar med styrboxen så är det en väldigt hög prisfråga har jag hört, vilket jag inte hoppas på..

isso \m/(><)\m/
25 maj 2009 · 742 Inlägg

RobinGradin skrev:
Nu sviker bilen. Det blöddrar efter 0.5-0.7 bar, laddar vanligtvis utan problem upp till 0.9  ger jag svagt gaspådrag märker man inte av det. Fullt gaspådrag går den som skit. Bränslefilter?  tändspolar (några speciella som rekommenderas?) tändstiften är nyligen bytta (Laser platina NGKR stift) tändkablar inga märkvärdiga  problem men är väl lika bra att byta ut.


Är oerhört tacksam för alla tips som ges.

Har precis samma problem med min t4 -98 och kollat felkoder men inget där, har hört att spolarna ger sig och har hittat lite sprickor i ena spolen så har nu beställt nya spolar, kablar och stift från Volvo.. får grejer idag efter kl 2 så kan väl tjoa till om hur den går sen.. allt går på strax under 2400:- på Volvo, 2100:- med rabatt tongue
Min bil går skitbra om man fisåker men börjar blöddra så fort man belastar den.. började i fredags

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
Eiiiiik
25 maj 2009 · 337 Inlägg

Både min gamla T4 å kompisens tappar också ladd ibland! sad
Chippade båda...

isso \m/(><)\m/
26 maj 2009 · 742 Inlägg

Har nu bytt alla tändgrejer och kört ca 9mil och bilen funkar kalasbra. Tycker den går mkt jämnare och bättre än den någonsin gjort under min ägo

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang